Senaste nytt

Turkish Airlines öppnar ny linje till Kinshasa, D. R. Kongo

Jacob

Medlem
Turkish Airlines fortsätter att expandera. Den 27 augusti öppnar man en ny linje från Istanbul till Kinshasa som är huvudstad i Kongo. Linjen kommer inledningsvis flygas fyra dagar per vecka med en ökning till fem avgångar per vecka under hösten.

Någon som är sugen på att åka på premiärturen?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har ändrat rubriken lite grann.
Det finns två Kongo. Ett Kongo (Brazzaville) och ett D. R. Kongo (Kinshasa).
 

henrik l

Medlem
Brussels Airlines och även f.d Sabena har ju flugit dit sedan lång tid tillbaka. Vet att jag roade mig med studera deras tidtabeller för några år sedan och alla flyg anlände på em och sedan hem på kvällen från de flesta Afrikanska detsinationer. SN har ju även Kigali (Rwanda) och Bujumbura (Burundi) som ytterligare två av 21 Afrikanska destinationer,en del av dem tämligen exotiska för oss.
 

A380*G

Medlem
Brussels Airlines och även f.d Sabena har ju flugit dit sedan lång tid tillbaka. Vet att jag roade mig med studera deras tidtabeller för några år sedan och alla flyg anlände på em och sedan hem på kvällen från de flesta Afrikanska detsinationer. SN har ju även Kigali (Rwanda) och Bujumbura (Burundi) som ytterligare två av 21 Afrikanska destinationer,en del av dem tämligen exotiska för oss.

Detta är ju ganska normalt för alla bolag, att ha flyg stående på outstations är det sista som de önskar. Däremot så är det nog så att besättningen inte övernattar utan att de i många fall flyger med på returen. Antar att en hel del av dessa flygningar därför är dyra i drift pga dubbla besättningar.
 

henrik l

Medlem
Detta är ju ganska normalt för alla bolag, att ha flyg stående på outstations är det sista som de önskar. Däremot så är det nog så att besättningen inte övernattar utan att de i många fall flyger med på returen. Antar att en hel del av dessa flygningar därför är dyra i drift pga dubbla besättningar.

Helt sant. Min tanke då,och nu också får jag i hastigheten erkänna:eek: att detta också var platser där man inte gärna hade plan stående över natten.
 
Toppen