Senaste nytt

Kortförsäkrings djungeln

På vissa kort har man ju en utökad reseförsäkring.
Något jag råkade ut för gäller "Försening av allmänt färdmedel" denna gäller ej om planet
gjort en push back och sedan återvänder till gate. då anser Stygg-Hansa att man avgått på ordinarie
avgångstid. trots att resan blir inställd. så kan det gå. Nån mer som råkat ut för avslag ?
 

agehall

Medlem
Den stora frågan är vad dina villkor säger. Om de pratar om "avgångstid" eller liknande har Trygg-Hansa rätt skulle jag säga.
 

agehall

Medlem
Det låter ju som en helt galen försäkring. Det är ju ankomsttiden som är relevant...

Relevant för vem? Det kan mycket väl vara så att det är en fördel i vissa lägen att ha en försäkring mot försenad avgång även om ankomsttiden hålls.

A och O är att veta vad man är försäkrad mot och att man är försäkrad mot det man vill vara försäkrad mot.
 
A

Aurora

Guest
Dette er samme opplevelse jeg hade med Trygg Hansa når jeg kom ut for full stopp i togtrafikken.
Signalfel och ersättning | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Jeg hadde samme opplevelse: jeg valgte å ta en taxi og dermed RAKK JEG flyet mitt. Og da dekker ikke Trygg Hansa noe. Hadde jeg satt meg ned, og gitt faen, så hadde Trygg Hansa dekket meg nye flybilletter/hotell/mat etc. Med andre ord ville de heller potensielt betalt ti tusener av kroner, enn å dekke den tusenlappen jeg fikk i utlegg for taxi.

Men for å besvare trådstarters spørsmål: COOP MedMera. De dekker nøyaktig disse tilfellene, og de dekker kostnaden for taxi etc oppmot 4000kr om du velger å rekke ditt originale fly. Når jeg vet jeg er avhengig av å komme meg til flyplassen med tog, buss eller liknende kjøper jeg alltid billetten med COOP MedMera. Blir litt mindre poeng enn med Amex, men det får bare være. Jeg har lært som f****.....
 

RickardG

Medlem
Inte 100% riktigt så.
Försäkring betalar för mat, förfriskningar medan din flight är försenad. Om du är redan ombord har du inte det behovet,
Det får mig att tänka på en sak; om en flight har en försenad avgång får jag, beroende på försäkring och förseningstid, mat och dryck medan jag väntar. Om jag däremot är ombord, åker i minus och blir försenad, får jag då samma typ av ersättning för mat och dryck jag köper ombord?
 
Toppen