Senaste nytt

A320 från ARN till GOT

Såg en "spännande" sak i sas-appen idag när jag checkade in inför flygning i morgon.
Flyger mellan ARN till GOT cirka varannan vecka och gjort detta ett par år och planen har bestått av endast Boeing 737or men nu står det att jag ska flyga Airbus A320.
Håller de nu på att byta ut dessa eller är det bara en tillfällighet tro?
 

Attachments

  • IMG_0268.PNG
    IMG_0268.PNG
    137,9 KB · Visningar: 246

mha321

Medlem
De skulle väl flyga en del med A320 på Sverige redan nu i samband med utfasning av en del 737. Och från nästa år ska det ju komma fler A320 så det är ju rätt logiskt.

Och logiskt att linjer med mycket passagerare får dem, eftersom det är hyfsat stora plan.
 

Agö

Medlem
De skulle väl flyga en del med A320 på Sverige redan nu i samband med utfasning av en del 737. Och från nästa år ska det ju komma fler A320 så det är ju rätt logiskt.

Och logiskt att linjer med mycket passagerare får dem, eftersom det är hyfsat stora plan.
Japp, och det har väl rapporterats i någon tråd att svensk crew (ARN-baserad) har tränats på A320 under hösten. Grattis säger vi till er från CPH.
 

olo

Medlem
Antagligen slingad CPH-GOT-ARN-GOT-CPH eller direkt tillbaka till CPH från ARN
Nope. Slingas CPH-ARN-GOT-ARN-CPH. Jag har åkt och då med danskt crew ombord.

Jag har även noterat att det är mer uppblandat ombord. Igår åkte jag med bland crew dansk/svensk på 737. I morse satt norskt CC vid samma frukostbord som mig på Nordic C.
Dessutom består många danska shorthaul-crew består mest av skånskor, särskilt bland de senaste rekryteringarna.
 
Typiskt, kanske bara är jag men jag har alltid gillat 737orna och speciellt den lille grisen med snabb stigning och av någon anledning fått för mig att de flesta har generöst med benutrymme framför a31x.
 
  • Gilla
Reactions: olo

Flood

Medlem
På pendlarmötet Landvetter nämndes det att A320 Neo skulle in på Arlanda för att ersätta äldre 737. Så det blir väl en vanligare syn med tiden.
 
Noterade när jag gick av planet på GOT att de skulle vända tillbaka till ARN igen så det verkar som att bytet av äldre 737or påbörjats.
 

bnr

Medlem
På pendlarmötet Landvetter nämndes det att A320 Neo skulle in på Arlanda för att ersätta äldre 737. Så det blir väl en vanligare syn med tiden.
Har hört från en som jobbar på SAS (kan dock inte avgöra exakt hur mycket insikt personen har) att start med A320 NEO på ARN sker i okt 2016. Med tiden lär det ju definitivt bli en vanligare syn.
Kör de A320 med svensk crew för att lära upp nu också eller bara A320 med dansk crew för att täcka upp?
 
Toppen