Senaste nytt

SAS stänger och öppnar linjer från Göteborg i sommar

011430121

Medlem
Enligt CHECK- IN. dk så stänger SAS linjerna till London, Paris och Bryssel över sommaren men öppnar flera nya destinationer.
Linjen till Bryssel var tänk som en säsongslinje medans London och Paris skulle varit en åretruntlinje
 

Agö

Medlem
Är det någon som är förvånad? Jag har en polare som åkt BRU-GOT T&R tre vändor med SAS nu. Senast var det 20 pers ombord på Grisen. Frågan är om London och Paris ens återkommer efter sommaren.
 

olo

Medlem
London är en egen dyster historia. BRU har även enligt mina bekanta låg beläggning och prisbilden antyder att det inte varit någon succé. Svår konkurrens med Brussels också.
Paris har riktigt bra tider för en weekend. Här skulle jag tro att det går lättare att konkurrera med AFs höga priser. Däremot har väl Paris som destination drabbats tillfälligt, efter höstens händelser.

Flygbussarna har de senaste 1-2 månaden varit målad med reklam för GOT-BRU/CDG.

Enligt schemaläggaren på pendlarmötet finns ett Europaplan avsatt för Göteborg. Om det varken går till Bryssel eller London, var landar det då?
 

Dr. Miles

Expert
London är en egen dyster historia. BRU har även enligt mina bekanta låg beläggning och prisbilden antyder att det inte varit någon succé. Svår konkurrens med Brussels också.
Paris har riktigt bra tider för en weekend. Här skulle jag tro att det går lättare att konkurrera med AFs höga priser. Däremot har väl Paris som destination drabbats tillfälligt, efter höstens händelser.

Flygbussarna har de senaste 1-2 månaden varit målad med reklam för GOT-BRU/CDG.

Enligt schemaläggaren på pendlarmötet finns ett Europaplan avsatt för Göteborg. Om det varken går till Bryssel eller London, var landar det då?
T ex Malaga, Alicante, Pula, Split en gång i veckan var?
 

olo

Medlem
T ex Malaga, Alicante, Pula, Split en gång i veckan var?
Det verkar inte alls förvånande och i linje med tidigare år.

Min funderinging handlade mer om hösten. Om @Agö får rätt i att varken Bryssel eller London kommer tillbaka. Vad blir det då?
Finns det någon lista över "Unserved routes" från GOT, på likannde sätt som vi sett för Köpenhamn?
 

EBGGOT

Medlem
Det verkar inte alls förvånande och i linje med tidigare år.

Min funderinging handlade mer om hösten. Om @Agö får rätt i att varken Bryssel eller London kommer tillbaka. Vad blir det då?
Finns det någon lista över "Unserved routes" från GOT, på likannde sätt som vi sett för Köpenhamn?

Känns ju inte som en jätte satsning på affärspax direkt .....
 
Toppen