Senaste nytt

Lufthansa vs Ethiopian Airlines i Business Class

Jonas C

Medlem
Håller på och bokar min påskresa till Dubai. Utresan är redan bokad med Aegean och Turkish Airlines i Business Class, och jag kikar nu på vettiga alternativ inför hemresan.

Lufthansa och Ethiopian hade tillgänglighet i Business Class på mina datum, och jag sitter än så länge på en obiljetterad bokning med Ethiopian. Jag känner mig dock lite kluven på om jag ska välja dem eller inte.

Fördelen med Ethiopian är givetvis en längre flygtid med omväg till Addis Ababa så att man hinner maximera upplevelsen ombord, och likaså är bägge flygningarna på B787 Dreamliner. Nackdelen är dock att stolarna inte är fully-flat, och jag har även flugit Ethiopian i Business Class tidigare.

Den enda fördelen jag ser med Lufthansa är att jag får möjligheten att testa deras long haul Business Class, en produkt som jag inte tidigare testat. Nackdelarna är dock kort flygtid på endast 6h 50m till Frankfurt, obekväm transfer i NEK, dålig mat, dyra bränsletillägg, kort bytestid på Frankfurt och slutligen faktumet att det är Lufthansa: Ett flygbolag som jag ogillar.

Finns det något som helst incitament att välja Lufthansa över Ethiopian hem från Dubai?
 

karho

Medlem
Det låter ju inte så... :)
Om resan i sig är en del av målet har man ju inget behov att komma hem snabbt, vilket väl är något som skulle talat för LH annars, mer raka vägen.
 

Svante

Medlem
ET alla dagar:)
Mat och dryck så mycket bättre än LH. Service har för mig alltid varit top notch.
Sätena på ETs 787 är helt ok emm även om du skulle få de äldre som ej är fully flat.
Sedan får du fler "miles" från ET än fr LH, om det nu kan påverka...
 
Toppen