Senaste nytt

Tid att få tillbaka 2-4-1 efter avbokning?

swadabe

Medlem
Hej!

Bokade en 2-4-1-resa på SAS hemsida. Avbokade senare via hemsidan och fick tillbaka skatter och avgifter måndag 1:a. Idag är det 4:e och jag kan fortfarande inte se någon 2-4-1 när jag letar resor på SAS hemsida.

Hur lång tid brukar det ta att få tillbaka vouchern? Om det är nåt problem, ringer jag SAS (0770727727) eller Amex (0184809167) (är ju SAS hemsida men Amex voucher..)?
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
När jag bokade en bonusresa med Amex 2-4-1 voucher (omedvetet) på SAS.se, fick jag vouchern tillbaka omgående när jag avbokade resan.
Det är kanske olika procedur när man bokar/avbokar genom Tallinn.
 

Dr. Miles

Expert
I mitt fall var avbokning inom 24 timmar (för jag insåg att jag förbrukade Amex 2-4-1 voucher), kanske det som gör skillnad?
Det är SAS IT så det är bäst att kontakta Tallinn och fråga om de ser vouchern eller inte.
 

Bryant

Medlem
Hur fungerar det? Visst får man tillbaka vouchern vid en avbokning?

Pratade med kundtjänst nu på morgonen och de kunde inte ge mig ett svar!?
 
Last edited:

bnr

Medlem
Hur fungerar det? Visst får man tillbaka vouchern vid en avbokning?

Pratade med kundtjänst nu på morgonen och de kunde inte ge mig ett svar!?
Jadå, det ska man få. Har varit självklart i de två/tre fall som jag avbokat en sån resa. Både när jag ringt SAS och när jag ringt Tallinn.

Det är självklart under förutsättning att vouchern inte gått ut än, giltighetstiden förändras ju inte.
 

ekf

Medlem
Min voucher var tillbaka lika snabbt som poängen, när jag bokade och bokade av några ggr i förra veckan (allt på hemsidan)
 
Toppen