Senaste nytt

Cash upgrade i service disken

kIm997

Ny medlem
Hej Alla Businessclassa're!

Detta är mitt första inlägg här, har dock skumläst ett tag :)

Jag gjorde en cash upgrade i servicedisken på ARN från Go till Pluss, jag såg att de hade ändrat bokningsklassen på biljetten till "Y" (Plus)
Betyder det att jag får poäng för Plus klass, eller får jag fortfarande bara för Go?

Hälsningar
 

agehall

Medlem
Välkommen hit @klm997.

Jag är rätt säker på att du INTE fått bokningsklass Y utan snarare kabinklass Y. Ta upp din bokning på classic.checkmytrip.com och kolla vad det står för bokningsklass där så ser du vad du får poäng för.

Detta sagt, det kan alltid ske misstag, men räkna med att du får poäng för ursprunglig bokningsklass så slipper du bli besviken.
 

palmen

Moderator
Vid cash upgrade så får man poäng för ursprunglig bokning, det har dock hänt några gånger att något blivit fel och man fått poäng för den nya bokningsklassen men det ska man absolut inte räkna med. Om det skulle ske får man se det som en bonus.
Vilken sträcka var det du uppgraderade och vad kostade den?
Till Hong Kong i fredags skulle de ha ca 2500 till Plus och ca 4500 till Business.
 

seat56f

Medlem
Jag gjorde en upgrade till business vid incheckning och fick boardingkort med klass Cc - men när poängen postades var det för Plus Saver, som bokningen gällde före uppgraderingen. Jag tror precis som @agehall att @klm997 kan räkna med Go-poäng och inget annat.
 

kIm997

Ny medlem
Hej Alla :)

Ja, Klass YY står det, jag hade inte räknat med några extra poäng dock.
Uppgraderingen kostade 1999 från go till plus, kunde även uppgradera go till business för 4999.
Sträckan är ARN-EWR

Hälsningar
 

agehall

Medlem
Det är egentligen helt oviktigt vad som står på boardingkortet - det är vad som står i bokningen som spelar roll här. Och jag är 99.9% säker på att SAS inte skriver om biljetten vid cash upgrade och därmed så står ursprunglig bokningsklass fortfarande i bokningen.

Boardingkortet verkar som att agenten kan få ut vad som helst på utan att ändra i bokningen.
 

Dr. Miles

Expert
Hej Alla :)

Ja, Klass YY står det, jag hade inte räknat med några extra poäng dock.
Uppgraderingen kostade 1999 från go till plus, kunde även uppgradera go till business för 4999.
Sträckan är ARN-EWR

Hälsningar
Det är egentligen helt oviktigt vad som står på boardingkortet - det är vad som står i bokningen som spelar roll här. Och jag är 99.9% säker på att SAS inte skriver om biljetten vid cash upgrade och därmed så står ursprunglig bokningsklass fortfarande i bokningen.

Boardingkortet verkar som att agenten kan få ut vad som helst på utan att ändra i bokningen.
Som @agehall nämner, vad som står på boardingkort är ofta inte relevant vid uppgradering.

Jag har blivit uppgraderad vid gaten (Operational Upgrade, Op-Up) och det har stått Cc på mitt nya boardingkort men jag fick poäng enligt ursprungliga bokningsklassen (O klass).
 

kIm997

Ny medlem
Ja, det verkar vara så det ligger till, dock värt 1999 att sitta i plus istället för go tycker jag.
Enligt service disken skulle de sänka priserna ytterligare framöver, får se hur det blir med det.
 

Flood

Medlem
Vid cash upgrade så får man poäng för ursprunglig bokning, det har dock hänt några gånger att något blivit fel och man fått poäng för den nya bokningsklassen men det ska man absolut inte räkna med. Om det skulle ske får man se det som en bonus.
Vilken sträcka var det du uppgraderade och vad kostade den?
Till Hong Kong i fredags skulle de ha ca 2500 till Plus och ca 4500 till Business.

Det där var ju lite roligt, jag fick sms med erbjudande att cash-uppgradera på samma flyg för 1999 till plus och 4499 till business. De hade iofs skrivit i erbjudandet att det gällde min flygning till New York (har ingen NY-flygning förrän i april). :)
 

palmen

Moderator
Det där var ju lite roligt, jag fick sms med erbjudande att cash-uppgradera på samma flyg för 1999 till plus och 4499 till business. De hade iofs skrivit i erbjudandet att det gällde min flygning till New York (har ingen NY-flygning förrän i april). :)
Det kanske var 1999 till plus, kommer inte ihåg exakt. Fick också det där SMSet så uppgiften borde stämma.
 
Toppen