Senaste nytt

SAS konfiguration av säten i nya kabinen A330 vs A340

palmen

Moderator
Försöker styra upp trådarna om bästa sittplatser i den nya kabinen på SAS
Har Business, Plus och Economy samma sätesnummer på A330 och A340?

Om säte 22A saknar fönster i A330 är det inte säkert att det saknas fönster på 22A för A340.

Har någon uppdaterad seatmap för den nya kabinen på båda flygplanstyperna?
Det är väl ingen skillnad på A330 och A330E, eller?
Tittade seatguru och de har bara en modell för A330 men ingen layout över A340 med ny kabin.

//Moderator
 

Agö

Medlem
Ska väl finnas tillgänglig i Expertflyer. OY-KBA är på väg från Peking just nu och ska väl sannolikt tillbaka dit igen ikväll som SK995.
 

KalleSus

Medlem
Ska väl finnas tillgänglig i Expertflyer. OY-KBA är på väg från Peking just nu och ska väl sannolikt tillbaka dit igen ikväll som SK995.

Jag gissar på OY-KBI till Peking ikväll, eftersom returen i morgon som 996 är en "gammal" 340.
Men den här tråden skulle ju handla om skillnader och likheter mellan 330 och 340 - så det här var nog ganska mycket bortom ämnet.
 

Agö

Medlem
Jag gissar på OY-KBI till Peking ikväll, eftersom returen i morgon som 996 är en "gammal" 340.
Men den här tråden skulle ju handla om skillnader och likheter mellan 330 och 340 - så det här var nog ganska mycket bortom ämnet.
Ah, jag tänkte mer som hjälp om man ville få fram en seatmap från Expertflyer på den nya kabinen. Du brukar vara bra på kärrornas planering så litar på dig.
 

KalleSus

Medlem
Ah, jag tänkte mer som hjälp om man ville få fram en seatmap från Expertflyer på den nya kabinen. Du brukar vara bra på kärrornas planering så litar på dig.

Ja, det är något patologiskt intresse, som jag inte har någon som helst nytta av :D
Jag jämförde f.ö. Expertflyers kabinritningar för 330 och 330E - men sen gav jag upp. Speciellt när jag jämförde med SeatGuru. Säkert är dock att de sista raderna på höger sida i Economy, inte finns på 330E. Där är ju den omtalade vilmodulen placerad.
 

palmen

Moderator
Ja, det är något patologiskt intresse, som jag inte har någon som helst nytta av :D
Jag jämförde f.ö. Expertflyers kabinritningar för 330 och 330E - men sen gav jag upp. Speciellt när jag jämförde med SeatGuru. Säkert är dock att de sista raderna på höger sida i Economy, inte finns på 330E. Där är ju den omtalade vilmodulen placerad.

Vilomodulen kan jag bekräfta att den finns längst bak på A330E. De sista raderna för platserna G/H saknas, det är dock av mindre betydelse.

Viktigast att stämma av är om Business/Plus/GO börjar på samma radnummer och om det är lika många rader och om nödutgång i economy har samma radnummer. Får se om man kan leka lite i expertflyer ikväll och hitta någon info.
 

Vaniljvodka

Medlem
Saknar 22A fönster alltså? Även 22H? Har dom platserna till och från IAD om en dryg vecka, men i så fall vill jag såklart byta. Tror inte Seat Guru nämner nåt om detta (vilket de gjort i andra fönsterlösa fall).
 

SK1989

Medlem
Saknar 22A fönster alltså? Även 22H? Har dom platserna till och från IAD om en dryg vecka, men i så fall vill jag såklart byta. Tror inte Seat Guru nämner nåt om detta (vilket de gjort i andra fönsterlösa fall).
Det stämmer att 22A och 22H på A330 har missaligned windows och man får luta sig framåt för att se ut. Har påpekat detta för flera månader sedan på Seat Guru men inte fått något gehör...

Dessutom är 55GH och 56GH reserverade för crew rest på de fyra äldsta A330.

Finns bild på 22A i denna artikeln:
Invigning av SAS nya Airbus A330 med nya stolar och kabiner i alla klasser - BusinessClass.se
 
Last edited:
Toppen