Senaste nytt

SAS Friends & Family

Meazza

Medlem
Dock är det som vanligt inte lätt att göra affärer med SK IT. Fick tre olika felmeddelanden och tvingades även göra om hela processen från början.

sas.se-1.png
sas.se-2.png
sas.se-3.png
 
Bokade en jäääääättebillig Go VIP-biljett t&r Östersund men pga av jobb måste jag åka hem tidigare. Inte värt äns att försöka omboka. Skulle ni ändå ha "meddelat" detta till SAS så att dom vet om att jag kommer att utebli på hemresan?
 

mha321

Medlem
Bokade en jäääääättebillig Go VIP-biljett t&r Östersund men pga av jobb måste jag åka hem tidigare. Inte värt äns att försöka omboka. Skulle ni ändå ha "meddelat" detta till SAS så att dom vet om att jag kommer att utebli på hemresan?
Du får väl om inte annat tillbaka skatterna på en sådan om du avbokar den?
 

Dr. Miles

Expert
Har tidigare nyttjat dessa vip-erbjudanden där jag framförallt har hittat interkontinentala resor till väldigt bra pris, men också intra-EU så som annars dyra Luxemburg.

Gjorde en sökning ikväll och kom då fram till att vip-erbjudandet inte alltid är billigare än vanligt. I stället höjer SAS priserna i SAS Go på utvalda flighter. SAS Vip Go "ersätter" således lägsta pris i SAS Go. Dessutom verkar utbudet inte var lika omfattande då man loggar in via erbjudandet.

Ovan sker även på interkontinentala flygningar, men där verkar SAS Vip Go ändå vara lägre än ordinarie lägsta pris i SAS Go.

Kan det vara så att SAS Vip Go endast möjliggör ett utökat antal platser till lägsta biljettpris, iaf verkar det vara så intra-EU.

Bifogar två färska exempel.

Visa bifogad bild 41438

Visa bifogad bild 41439
Billigaste biljetterna i SAS Go är ofta i O klass medan SAS Vip Go inom Europa säljs i V klass.

V klass används numera inte så ofta för biljetter med resa inom Europa, utan den används till i samband med SAS long haul linjer.
(Alltså V klass finns även på intra-Europa/Norden flight men deb säljs inte som publicerad fare)

Därför har V klass ofta bra tillgänglighet än andra bokningsklasser och det blir lättare att hitta platser i SAS Vip Go än riktigt billig SAS Go (i O klass).
 
Toppen