Senaste nytt

När ska man beställa nytt medlemskort?

DrKlas

Medlem
Mitt kvalificeringsår sträcker sig från september till augusti och därför är giltigheten på mitt medlemskort till och med november (period plus tre månader). Då jag har ett Amex men ändå vill ha ett vanligt medlemskort (bl. a. för att komma in i vissa lounger) behöver jag beställa ett. Det gjorde jag förra veckan och idag kom det ett nytt kort som precis som mitt gamla är giltigt till och med 11-15. Detta trots att min status är giltig till och med 11-16.

Så när ska man beställa det nya kortet? Jag vill ju helst ha det innan november är slut.
 

fcx

Medlem
Jag hade samma problem. Svaret från SAS var att beställa samma månad som det gamla går ut. Om några dagar så får jag veta om det funkade eller inte :)
 

DrKlas

Medlem
Jag hade samma problem. Svaret från SAS var att beställa samma månad som det gamla går ut. Om några dagar så får jag veta om det funkade eller inte :)

Fick du ditt kort? Jag beställde ett för drygt tre veckor sedan men har fortfarande inte fått det. Så nu är jag utan giltigt kort trots att jag två gånger har försökt beställa ett sedan min nya period började i september.
 

fcx

Medlem
Fick du ditt kort? Jag beställde ett för drygt tre veckor sedan men har fortfarande inte fått det. Så nu är jag utan giltigt kort trots att jag två gånger har försökt beställa ett sedan min nya period började i september.

O ja, det dök upp efter ungefär två veckor. Ring och kolla att de har rätt adress.
 

DrKlas

Medlem
O ja, det dök upp efter ungefär två veckor. Ring och kolla att de har rätt adress.

Att de har rätt adress har jag kollat genom att också beställa bagagetaggar. De dök upp förra veckan. Och kortet med fel giltighetstid dök också upp. Avvaktar ytterligare någon dag innan jag ringer och försöker får igenom en ny beställning.
 

DrKlas

Medlem
Idag kom det till slut ett kort. Fast återigen ett som är giltigt till 11-15. Så jag ringde till kundtjänst och fick det solklara beskedet att jag just nu är EBG och kommer att vara det till och med November 15. Så då håller jag hårt i mitt kort och hävdar att det visar att jag är EBG i åtminstone 99 år och 11 månader till. EBG for life helt enkelt.
 

Buffy

Medlem
Jag har inte fått något heller, försökt beställa två gånger. Men är mastercardet samma sak som "medlemskortet"?
 

DrKlas

Medlem
Det här måste verkligen vara svårt! I drygt tre månader har jag försökt beställa en liten guldfärgad plastbit med några rader text på. Och SAS klarar verkligen inte av det. Fler än tio försök via olika kanaler: hemsida (felmeddelande nu efter tre beställningar), telefon, chatt och guldmail. Och inget fungerar och ingen vet hur man gör. Hur svårt kan det vara?
 
Toppen