Senaste nytt

Stockholm - Bangkok eller Phuket, Business/First - billigast?

Hej! måste börja med att säga vilket underbart forum, även alla resereportage. Riktigt roliga att läsa och många bra bilder. Till topic då, jag försöker hitta en resa till Thailand och närmare bestämt Phuket, men Bangkok går också bra (17,18 april - 3,4,5,6 maj) jag vill inte sitta och åka i vanlig ekonomiklass. Vilket betyder att jag har bestämt mig för att åka business/first/liknande.

Men jag har svårt att hitta någon söktjänst för detta, då tänker jag på motsvarande tjänst flygresor.se som visar vanliga biljettpriser i ekonomi. Försökt söka igenom några flygbolag, men känns som att man kan missa någon deal. Vill inte betala mer än nödvändigt.

Någon som har lite tips för en nybörjare?
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Här hittade jag en riktigt bra (eller?)

Vad menas egentligen med Business Campaign? Är det bara avbokningar etc?
17000 kr låter som ett bra pris och är ganska garanterat någon form av kampanjpris och då finns säkerligen också ett antal restriktioner. Precis som det fungerar med ekonomiklassbiljetter, desto billigare biljetten är desto mer restriktiv är den också (generellt).

Förmodligen är det något liknande detta:
[Business class] Stockholm-Bangkok & övriga Asien T/R, Finnair, fr 16.200 SEK inkl.
 
17000 kr låter som ett bra pris och är ganska garanterat någon form av kampanjpris och då finns säkerligen också ett antal restriktioner. Precis som det fungerar med ekonomiklassbiljetter, desto billigare biljetten är desto mer restriktiv är den också (generellt).

Förmodligen är det något liknande detta:
[Business class] Stockholm-Bangkok & övriga Asien T/R, Finnair, fr 16.200 SEK inkl.

Jo säkerligen någon typ av restriktion, men jag hittar bara om avbokningar. Vilket är saksamma för mig. Jo verkar vara som det där erbjudandet förutom att man kan boka & åka direkt.

Verkar riktigt bra, om det ser ut så där i kabinen också. Lär man inte bli besviken.
 
Sådär då var det bokat via Finnair, 17.000 kr vilket känns okej.

Fick Businessklassen (I) vad skiljer mot andra klasser?

Bokade hur som helst 5L dit och 6L på tillbakavägen.

Någon som vet vad som ingår, har inga bonuskort av någon sort. Får man tillgång till Louge, snabbare passkontroll eller liknande? Flyger via Arlanda - Helsingfors - Bangkok.
 
Toppen