Senaste nytt

Turkish Airlines - oväntad business flight

M@GNÜS

Medlem
Flög hem idag efter en weekend i Istanbul.
Biljetten hade gått på hela 847:- t&r.
Efter att shoppat lite tax free och spenderat tid i den nu gigantiska (2 våningar) och trevliga loungen begav jag mig till gaten.
Kom dit rätt sent och fick köa en bra stund. När det väl var min tur verkade det som bording passet krånglade... tills kvinnan i gaten sa - Sir you have been upgraded. You är new seat is 3E
Visste ju att det var en A321 så det kändes helt OK, och för 847 kändes det nästan pinsamt att få flyga business.
image.jpg

Lite "mat" i loungen.
image.jpg

Trappan ner till nya undervåningen
(vet iofs hur ny den är, men kallades ny)
image.jpg

Vy från trappan...
image.jpg

Fanns bilbana om man hade tråkigt.
image.jpg

Turkish A321, kändes väldigt ny.
image.jpg
Min stol, 3F var ledig så tog den. Var knappt halvfullt i business denna kväll.
image.jpg

Välkomstdricka
image.jpg

Kvällens meny...
image.jpg

Maten är serverad.

Sammanfattningsvis en mycket trevlig upplevelse. SAS har "lite" att lära av Turkish...
Trevligt med uppgradering som Eurobonus Guld och statulös i Miles & Smiles
 

troligt

Medlem
Alltid kul när man blir uppgraderad, tyvärr händer det för sällan (förutom på Iceland Air, där det hänt 2 gånger faktiskt för mig), men det beror kanske på avsaknaden av bra status.
 

sammyj

Medlem
Min mor fick mitt SAS guld via mitt EBD och första gången hon flög med turkish airlines så uppgradera dom henne till business rad 1 :)

Hon har aldrig flugit innan med sitt SAS kort eller med turkish för den delen iheller.
 

Jonas C

Medlem
Rätt vanligt med uppgraderingar på Turkish till Arlanda. Sist var 4/5 passagerare i Business kabinen upgrades. Har man ett Star Gold så är chanserna stora att man blir uppgraderad, förutsatt att man reser ensam.
 

Juraj

Medlem
Rätt vanligt med uppgraderingar på Turkish till Arlanda. Sist var 4/5 passagerare i Business kabinen upgrades. Har man ett Star Gold så är chanserna stora att man blir uppgraderad, förutsatt att man reser ensam.

Reser man som jag, med familjen, så händer det aldrig :).
 
Toppen