Senaste nytt

Premium Economy seating på ekonomibiljett

macaper

Medlem
Flög LH560 (FRA-LAD) nu i söndags och eftersom det är viktigt att komma av snabbt i Luanda för att slippa timmar i passkontroll så vill man sitta så långt fram som möjligt.

När jag gick in och seatade mig via hemsidan så såg jag att preferred seats var tillgängligt redan på rad 10. Detta är ju premium economy så jag var rätt säker på att det inte skulle gå.

Men döm om min förvåning så gick det! Och inte ett ljud när jag boardade heller.

Är det någon som vet hur detta är möjligt? För inte skjutton skulle det funka på någon annat destination...

Ha det gött
/Pelle
 
Flög LH560 (FRA-LAD) nu i söndags och eftersom det är viktigt att komma av snabbt i Luanda för att slippa timmar i passkontroll så vill man sitta så långt fram som möjligt.

När jag gick in och seatade mig via hemsidan så såg jag att preferred seats var tillgängligt redan på rad 10. Detta är ju premium economy så jag var rätt säker på att det inte skulle gå.

Men döm om min förvåning så gick det! Och inte ett ljud när jag boardade heller.

Är det någon som vet hur detta är möjligt? För inte skjutton skulle det funka på någon annat destination...

Ha det gött
/Pelle
Vad har du för statusar på Sas/LH?
 

AABack2ARN

Medlem
Jag utgår också från att det inte fanns Premium Economy class på planet utan att servicen var som vanlig ekonomiklass och att din status lät dig välja de stolarna.
 

AABack2ARN

Medlem
Låter bra. Det är också konstigt att Lufthansa (enligt ExpertFlyer) inte säljer Premium Economy på LH560. Kan det varit en "övningsflygning" på just den sträckan inför att Premium Economy skall introduceras även dit?
 
Toppen