Senaste nytt

Frågor om flyg till Chicago (optiontown, namnändring, etc)

Flight/Date From - To Departure Arrival
SAS
SK945/03DEC15 Stockholm (Arlanda) - Chicago (O'Hare International) 15:30 17:40
SAS
SK944/06DEC15-07DEC15 Chicago (O'Hare International) - København (Kastrup) 22:05 13:20
SAS
SK406/07DEC15 København (Kastrup) - Stockholm (Arlanda) 14:25 15:35

Jag kan inte åka pga sjukskrivning. Jag har en Optiontown bokad för uppgradering både till Plus och Business. Försäkringsbolaget verkar inte godkänna återbetalning så jag funderar på att flytta flighten eller ändra namn alt avboka helt och hållet. Har ni några råd? Hur påverkar det Optiontown?
 

joemume

Medlem
Jag tror faktiskt att om du avbokar biljetten så kommer pengarna tillbaka från Optiontown, eftersom de i det läget inte kan uppgradera dig. Samma sak gäller ombokning.
Med reservation för att jag uppfattat det fel, men detta har varit uppe tidigare och då tror jag kontentan blev att man åtminstone får igen pengarna från Optiontown.
 
Vad säger ni om att ändra namn och försöka sälja biljetten? Antar att det kommer bli så dyrt att boka om att man får betala för en ny biljett. då kan man lika gärna skippa den
 

Paby

Medlem
Jag kan inte åka pga sjukskrivning. Jag har en Optiontown bokad för uppgradering både till Plus och Business. Försäkringsbolaget verkar inte godkänna återbetalning så jag funderar på att flytta flighten eller ändra namn alt avboka helt och hållet. Har ni några råd? Hur påverkar det Optiontown?

När du säger "Försäkringsbolaget verkar inte godkänna återbetalning", vill dom inte återbetala biljetterna eller? Det låter som en märklig inställning. Är du sjukskriven och har avbeställningsskydd så måste dom ha tunga skäl för att inte betala tillbaka biljetterna.

Om du avbokar biljetterna så får du automatiskt tillbaka pengarna från OT när flygningarna gått så det enda du behöver försäkringsbolaget till är att betala för avbokningen av biljetterna.
 
När du säger "Försäkringsbolaget verkar inte godkänna återbetalning", vill dom inte återbetala biljetterna eller? Det låter som en märklig inställning. Är du sjukskriven och har avbeställningsskydd så måste dom ha tunga skäl för att inte betala tillbaka biljetterna.

Om du avbokar biljetterna så får du automatiskt tillbaka pengarna från OT när flygningarna gått så det enda du behöver försäkringsbolaget till är att betala för avbokningen av biljetterna.

eftersom jag hade besvär innan jag bokade flyget hävdar de att försäkringen inte gäller

Om någon vill köpa biljetterna kostar bara en namnändring 500SEK per skalle :)

fick precis svar att byte till Januari istället kostar 2500SEK. funderar starkt på göra det
 

Jensik

Medlem
Vad säger ni om att ändra namn och försöka sälja biljetten? Antar att det kommer bli så dyrt att boka om att man får betala för en ny biljett. då kan man lika gärna skippa den

Jag har inte sålt någon biljett, men bytte namn på en av mina medresenärer, efter jag lagt in en OT. Mailade deras support då jag var osäker hur uppgraderingen skulle hanteras efter namnbyte. Deras svar var:

We would like to inform you that we process the upgrade as per booking number. So, if there is any error with name spelling, do not worry about that because the booking reference will be processed.
If there is any passenger who is not in this booking now then do let us know and if everything is ok.
De skickade även med bokningsnret och passagerarna på det så jag skulle verifera att allt stämde i min OT.

OT gick igenom för oss utan problem.
 
Toppen