Senaste nytt

Använda lounge på SFO vid ankommande flyg

Ska till USA senare i vinter och flyger då genom San Fransisco (från Köpenhamn). Har tyvärr 4 timmar byte på SFO och undrar lite om man kan använda United Airlines Lounge (ska vara den man ska använda om man har Star Alliance Gold) även om man ska vidare inrikes i USA.

Enligt vad jag kan tyda på SAS ska man kunna använda lounger vid ankommande men gäller det också partner-lounger på Star Alliance eller endast SAS lounger?
 

palmen

Moderator
Ska till USA senare i vinter och flyger då genom San Fransisco (från Köpenhamn). Har tyvärr 4 timmar byte på SFO och undrar lite om man kan använda United Airlines Lounge (ska vara den man ska använda om man har Star Alliance Gold) även om man ska vidare inrikes i USA.

Enligt vad jag kan tyda på SAS ska man kunna använda lounger vid ankommande men gäller det också partner-lounger på Star Alliance eller endast SAS lounger?
Gäller mig veterligen enbart SAS lounger.
Det ska dock finnas en United Club i Terminal 3 som används för United domestic och den borde du väl komma in i?
United Club & Airport Lounge Locations | United Airlines
 

Dr. Miles

Expert
Ska till USA senare i vinter och flyger då genom San Fransisco (från Köpenhamn). Har tyvärr 4 timmar byte på SFO och undrar lite om man kan använda United Airlines Lounge (ska vara den man ska använda om man har Star Alliance Gold) även om man ska vidare inrikes i USA.

Enligt vad jag kan tyda på SAS ska man kunna använda lounger vid ankommande men gäller det också partner-lounger på Star Alliance eller endast SAS lounger?
Vilket flygbolag kommer du att resa med från San Francisco?
Om det är ett Star Alliance flygbolag du skall resa med bör du kunna använda United inrikes lounge som Star Alliance Gold.
 
Last edited:
Allt bokat genom SAS men nästa sträcka är med Virgin så jag antar att loungen inte accepterar det i så fall.
Får bli en bra burgare och en öl någonstans istället :)

Inte testat Loungebuddy men laddar ner den as we speak.
 

mha321

Medlem
Allt bokat genom SAS men nästa sträcka är med Virgin så jag antar att loungen inte accepterar det i så fall.
Får bli en bra burgare och en öl någonstans istället :)

Inte testat Loungebuddy men laddar ner den as we speak.
Med Virgin kommer du definitivt inte in i Uniteds lounge nej. Oberoende av om den är bokad genom sas. En av de saker som kommer sig av deras otyg att i första hand sälja biljetter med icke star bolag även när tex United finns...
 
Med Virgin kommer du definitivt inte in i Uniteds lounge nej. Oberoende av om den är bokad genom sas. En av de saker som kommer sig av deras otyg att i första hand sälja biljetter med icke star bolag även när tex United finns...

Tyvärr så hade jag inte det valet när jag bokade, inte ens genom telefon. Någon vecka efter min bokning gjordes verkar det dock inte som om det var några problem då de hade UA igen. Något att tänka på till nästa gång i så fall dock.

Tack för alla svar!
 
Allt bokat genom SAS men nästa sträcka är med Virgin så jag antar att loungen inte accepterar det i så fall.
Får bli en bra burgare och en öl någonstans istället :)

Inte testat Loungebuddy men laddar ner den as we speak.
Gav appen svar? Glöm inte att lägga in alla din statusar och sen skapa en trip. Oftast ger det svaret "Departing only" tyvärr. Vi borde starta en tråd här med tips på ankomstlounger.
 

miamiflyer

Medlem
Ska till USA senare i vinter och flyger då genom San Fransisco (från Köpenhamn). Har tyvärr 4 timmar byte på SFO och undrar lite om man kan använda United Airlines Lounge (ska vara den man ska använda om man har Star Alliance Gold) även om man ska vidare inrikes i USA.

Enligt vad jag kan tyda på SAS ska man kunna använda lounger vid ankommande men gäller det också partner-lounger på Star Alliance eller endast SAS lounger?
Du kan räkna 2h för att passera CBP, byta terminal och gå igenom säkerhetskontrollen. Virgin America flyger ur terminal 2 och där finns bara en American Airlines Admirals Club. Inträde kostar $50 USD. Inga PriorityPass möjligheter i T2.
 
Toppen