Senaste nytt

Radisson blue scandinavia, cph

Mirakaz

Medlem
Har bokat 2 nätter i dec. Har fått erbjudande om uppgradering mot peng.
Trodde man " alltid" blev uppgraderad utan kostnad om man var ccg.
 

mha321

Medlem
Jag har alltid fått någon form av uppgradering där, både som ccg och ccc.

Däremot är det ju ganska vanligt att hotellen skickar ut sådana erbjudanden till alla. Jag tycker man får det allt som oftast på både Radisson och Hilton åtminstone. Normalt får du uppgraderingen ändå. Men om du betalar för den kanske du får ett steg till uppgraderat (jag har inte provat att betala, så jag vet inte om det blir så).
 

Mirakaz

Medlem
Jag har alltid fått någon form av uppgradering där, både som ccg och ccc.

Däremot är det ju ganska vanligt att hotellen skickar ut sådana erbjudanden till alla. Jag tycker man får det allt som oftast på både Radisson och Hilton åtminstone. Normalt får du uppgraderingen ändå. Men om du betalar för den kanske du får ett steg till uppgraderat (jag har inte provat att betala, så jag vet inte om det blir så).

Ok, tack. Ska nog köpa frukost iaf. Fick det för 300 kr istället för 400 för 2 pers :)
 

Jensik

Medlem
Jag har alltid fått uppgradering till minst Business Classrum som CCG/CCC.
Har även bokat mig och min kollega i två rum på samma bokning och vi blev uppgraderade bägge två (han var statuslös vid tillfället).

Flertalet gånger har jag också blivit uppgraderad till Junior sviten.

Sen kan det ju hända att man inte blir uppgraderad om tex hotellet är helt fullbokat.

Det uppgraderingserbjudandet brukar jag få också. Har dock aldrig behövt använda det. Jag skulle avvakat med att utnyttja erbjudandet.

@Mirakaz Varför inte dra i väg ett mail till hotellet och fråga om uppgradering redan nu?
 
Min "uppgradering" i somras bestod av rum "högt upp" i huset. Jag är CCG. Polaren utan status fick rum tre våningar ovanför mig, vi bodde samma nätter. Uselt.
 

Börnen

Medlem
Vi bodde där på höstlovet. Ingen uppgradering, inget välkomstgåva, inget alls som tydde på att dom brydde sig om att jag är CCG. Alla andra Radisson jag bott på har visat uppskattning på något sätt
 

Mirakaz

Medlem
Jag har alltid fått uppgradering till minst Business Classrum som CCG/CCC.
Har även bokat mig och min kollega i två rum på samma bokning och vi blev uppgraderade bägge två (han var statuslös vid tillfället).

Flertalet gånger har jag också blivit uppgraderad till Junior sviten.

Sen kan det ju hända att man inte blir uppgraderad om tex hotellet är helt fullbokat.

Det uppgraderingserbjudandet brukar jag få också. Har dock aldrig behövt använda det. Jag skulle avvakat med att utnyttja erbjudandet.

@Mirakaz Varför inte dra i väg ett mail till hotellet och fråga om uppgradering redan nu?
Ja, det ska jag testa att göra!!
 

Jensik

Medlem
Ok, tack. Ska nog köpa frukost iaf. Fick det för 300 kr istället för 400 för 2 pers :)
Förövrigt skulle jag aldrig betala för frukost på detta hotell, om du gillar ha lugn och ro medans du äter. Ljudvolymen är horribel.

Jag har skippat frukosten ett par ggr pga detta (har aldrig behövt betala för den, då jag blivit uppgraderad till minst BCrum samt är CCC skall påpekas).
Själva frukostmaten är ganska standard Radissson, men jag har sällan upplevt en stökigare kantine än denna på morgonen (funkar att äta kvällsmat då det brukar inte vara så mycket folk där, men under morgonkvisten är det stökigt och högljutt där). Känns mer som en skolmatsal än en restaurang.
Det är samma under veckodagarna samt under helgen.
 

Jensik

Medlem
Min "uppgradering" i somras bestod av rum "högt upp" i huset. Jag är CCG. Polaren utan status fick rum tre våningar ovanför mig, vi bodde samma nätter. Uselt.

Vi bodde där på höstlovet. Ingen uppgradering, inget välkomstgåva, inget alls som tydde på att dom brydde sig om att jag är CCG. Alla andra Radisson jag bott på har visat uppskattning på något sätt

Intressant! Hörde precis med min kollega som är CCG, han bodde där förra månaden och blev inte uppgraderad heller sa han. Kanske har Scandinavia börjat med samma som Royal Kbh och enbart uppgraderar CCC? På Köpenhamn Royal fick jag förklarat för mig att de enbart uppgraderar CCC.
 
Toppen