Senaste nytt

Helikopter Las Vegas - Grand Canyon

Börnen

Medlem
Hej,
Vårt kall att besöka alla Disneyparker i världen tar oss i mars till Hong Kong och i juni till Kalifornien. Dock finns det ju fler saker att göra på USAs västkust. Jag har varit en hel del i Las Vegas under tidigare anställningar men det börjar vara tio år sedan. Fru och barn har aldrig varit där så det är nödvändigt att köra via Las Vegas till San Francisco.

Tänkte ta en helikoptertur till Grand Canyon när vi ändå är där. Kan tänka mig lägga 3-5 timmar på det. Vilket bolag är det som gäller nu för tiden? Någon som har några tips?

Är det värt att ta en tur med landning eller är det onödigt?
 
Har åkt ett par gånger, landning är kul, speciellt på sommaren när det är varmt som fasen, bäst är det att komma tillbaka när det är mörkt, dels slipper du dö i värmen när du kliver ur helikoptern vid landningen, men framförallt så får man se strip'en upplyst. Jag åkte med Maverick sista gången, bra helikoptrar, och trevlig personal.
 

Totopez

Medlem
Hej,
Vårt kall att besöka alla Disneyparker i världen tar oss i mars till Hong Kong och i juni till Kalifornien. Dock finns det ju fler saker att göra på USAs västkust. Jag har varit en hel del i Las Vegas under tidigare anställningar men det börjar vara tio år sedan. Fru och barn har aldrig varit där så det är nödvändigt att köra via Las Vegas till San Francisco.

Tänkte ta en helikoptertur till Grand Canyon när vi ändå är där. Kan tänka mig lägga 3-5 timmar på det. Vilket bolag är det som gäller nu för tiden? Någon som har några tips?

Är det värt att ta en tur med landning eller är det onödigt?
Jag har aldrig flugit helikopter dit, men jag är full av beundran för ert kall, jag har HK kvar som jag hoppas kunna besöka senast om två år.

Även om det finns massor med parker som har häftigare åk så är atmosfären på Disney något helt unikt. I somras blev det bara DCA, som uppskattades rejält. Radiator Springs är fantastiskt bra!

Och nu blev jag sugen på att åka tillbaka till Tokyo Disney Sea, antagligen världens bästa theme park!
 

Harnos

Medlem
Gjorde denna i lördags med Sundance genom Viator, hämtad med limo och flög över Hoover Dam på vägen till Grand Canyon där vi gick ner för att ta bilder och lätt lunch, på hemvägen flög vi över "the strip" - kan varmt rekommendera denna och värt några extra $ att välja EC-130 helikopter som är större och man sitter inte lika trångt, såg bra från alla 6 sätena.

DSC04393.JPG


DSC04398.JPG


DSC04434.JPG


DSC04452.JPG


DSC04477.JPG


DSC04520.JPG


DSC04523.JPG
 

TheEagle

Medlem
Flög med Maverick för två år sedan. Var väldigt trevligt. Landade nere i Grand Canyon och hade en lättare picknick med bubbel. Väldigt bra Eurocopter helikoptrar. Bästa är att återkomma till Vegad i skymningen. Men de flighter blir snabbast bokade. Var verkligen en toppentur.
Bodde på Encore, väldigt trevligt hotell.
 

Agö

Medlem
Gjorde denna i lördags med Sundance genom Viator, hämtad med limo och flög över Hoover Dam på vägen till Grand Canyon där vi gick ner för att ta bilder och lätt lunch, på hemvägen flög vi över "the strip" - kan varmt rekommendera denna och värt några extra $ att välja EC-130 helikopter som är större och man sitter inte lika trångt, såg bra från alla 6 sätena.
Klockrent val, gjort samma tur. Sköna piloter också, vi hade en pensionerad Black Hawk-pilot som kört en del turer i sitt liv.
 
Toppen