Senaste nytt

SAS ändrar tidtabell men vill ej boka om biljett

fly4fun

Medlem
Jag bokade flyg till ARN-OSL-Svalbard i Apr/Maj 2016 med SAS friends&family rabattkoden i september i år.

Nu har SAS ändrat tidtabellen så 1 timmars bytet i OSL har blivit nästan 6h. Jag fick mail med info om ändring och uppmaning kontakta SAS om jag ej accepterar ändringen. Eftersom jag ej har lust vänta 6h i Oslo ringde jag SAS för att hitta en lösning med kortare bytestid. Där fick jag besked att biljetten ej går boka om till nån annan flight än det som erbjudits, eftersom den bokningsklassen jag bokat (vet ej bokstaven men SAS kallar den friends&family) ej finns tillgänglig idag.

Ska jag verkligen acceptera ändringen eller kan jag förvänta mig en ombokning till bättre tider? Jag har diamantkort om det spelar nån roll i sammanhanget.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Kricka

Medlem
Vet inte om EBD har någon "bättre"/flexiblare support eller om det var de
du ringde - annars kan ju det vara värt ett försök ? Har själv ett motsvarande
problem med BA där man ställt in flyget en dag och bokat om mig 24 h senare.
Har inte lyckats ändra/boka om..
 

bnr

Medlem
Du bör kunna bli ombokad utan problem, annars är SAS återbetalningsskyldiga i enlighet med 9.1.2.
http://www.flysas.com/upload/CoC/CoC_Eng_February_2013.pdf

Jag fick mail om tidtabellsändring SK964 ett tag efter bokning och eftersom många på BC var bokade på SK963/SK964 så var det några inlägg om just det. Konsensus verkade vara att detta händer ibland och att det inte brukar vara något problem att bli ombokad.

HUACA :)
 

fly4fun

Medlem
Jo återbetalning känner jag till, men jag vill hest behålla biljetten men ha rimliga flygtider. 6h i OSL känns helt bortkastat. SAS flyger ju ARN-OSL varje timme så jag förstår inte varför dom nekar mig att flyga till OSL 3-4h senare.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

bnr

Medlem
Jo återbetalning känner jag till, men jag vill hest behålla biljetten men ha rimliga flygtider. 6h i OSL känns helt bortkastat. SAS flyger ju ARN-OSL varje timme så jag förstår inte varför dom nekar mig att flyga till OSL 3-4h senare.
Det jag menade, som kanske inte framgick tydligt, var att det bör ligga i deras intresse att slippa en återbetalning.

Håller med dig, kanske är en "computer says no"-situation med en oflexibel person i kundtjänst.
Hang Up And Call Again. :)
 

011430121

Medlem
Jo återbetalning känner jag till, men jag vill hest behålla biljetten men ha rimliga flygtider. 6h i OSL känns helt bortkastat. SAS flyger ju ARN-OSL varje timme så jag förstår inte varför dom nekar mig att flyga till OSL 3-4h senare.
Prova igen, har aldrig upplevt att det har varit problem när man flyger via CPH eller OSL, det är ju som du skriver flyg nästa varje timme till dessa destinationer. Be annars att få tala med en "chef".
 
Jo återbetalning känner jag till, men jag vill hest behålla biljetten men ha rimliga flygtider. 6h i OSL känns helt bortkastat. SAS flyger ju ARN-OSL varje timme så jag förstår inte varför dom nekar mig att flyga till OSL 3-4h senare.
Om dom kan boka om mina 2 ungdomsbiljetter idag på Berlin Tegel till en nästan fullbokad flight mot Stockholm bör dom utan problem fixa detta åt dig. Det gäller bara att stå på dig, problemet ligger hos "tomten" på kundtjänst. Ring upp igen!
 

nota bene

Medlem
Vet inte om EBD har någon "bättre"/flexiblare support eller om det var de
du ringde - annars kan ju det vara värt ett försök ? Har själv ett motsvarande
problem med BA där man ställt in flyget en dag och bokat om mig 24 h senare.
Har inte lyckats ändra/boka om..
Jag tycker fortfarande att detta är obegripligt då jag lyckats omboka exakt samma biljett. Tycker att HUACA ska fungera även här (eller hota med avbokning...).

Vad gäller situationen i denna tråd bör det vara ett fall av att ringa igen - bokningsklass ska i princip vara irrelevant vid irrops eller tabelländringar så länge kabinen är tillgänglig.
 
Toppen