Senaste nytt

Boka via amex centurion eller inte!?

Jag och en polare funderar på att åka till NY från Göteborg 3-6 dec.

Min kompis har Amex Centurion och min fråga till er är, tror ni det är värt att boka vi deras resebyrå eller bättre att boka för egen hand? Jag har hört rykten om att det finns möjlighet till uppgrade om man bokar genom deras resebyrå, stämmer det? Alltså att man bokar två ekonomibiljetter och finns det utrymme i business så uppgraderar dem oss?
 
Klart det är de vi vill åka men jag (student) och min kompis har lite olika resurser tyvärr... Så försöker hitta en lösning där jag slipper åka själv i monkey och han i C...
Förstår dig. Jag har inte själv någon erfarenhet kring detta men fråga kompisen om ni nu skall resa försök hitta ett alternativ så ni med säkerhet kan resa business tillsammans. Eller så får ni nöja er med "monkey" ;)
 
Vet inte hur om Centurion har en egen resebyrå, men när man ber Platinum Travel att leta biljetter brukar de inte direkt anstränga sig för att hitta några billiga biljetter är min uppfattning - man i princip alltid betydligt bättre priser om man går in på nätet själv och fixar biljetter.

Jag skulle nog inte sätta några pengar på automatiska uppgraderingar dock, inte utifrån vad jag läst på nätet iaf. Men finns inte så mycket sagt om just svenska Centurion.
 

agehall

Medlem
Min kompis har Amex Centurion och min fråga till er är, tror ni det är värt att boka vi deras resebyrå eller bättre att boka för egen hand? Jag har hört rykten om att det finns möjlighet till uppgrade om man bokar genom deras resebyrå, stämmer det? Alltså att man bokar två ekonomibiljetter och finns det utrymme i business så uppgraderar dem oss?

Högst otroligt, men visst kan det hända.

Vet inte hur om Centurion har en egen resebyrå, men när man ber Platinum Travel att leta biljetter brukar de inte direkt anstränga sig för att hitta några billiga biljetter är min uppfattning - man i princip alltid betydligt bättre priser om man går in på nätet själv och fixar biljetter.

Håller med dig helt och hållet. De är inte ute efter att leta deals utan har nog ett antal biljetter med lägre priser men de är troligen borta sedan länge.

Jag skulle nog inte sätta några pengar på automatiska uppgraderingar dock, inte utifrån vad jag läst på nätet iaf. Men finns inte så mycket sagt om just svenska Centurion.

Näe, som alltid - man ska räkna med att flyga i den klass man bokar.
 
Toppen