Senaste nytt

Incheckning Singapore Changi?

malmokalle

Medlem
Tack vare detta utmärkta forum har jag bokat en biljett i C med Turkish Airlines till hyfsat pris mellan CPH-SIN. När vi skall flyga hem så kommer vi på morgonen till Singapore (efter 2 veckor på Penang).

Har försökt få koll på när incheckningen öppnar och vilken lounge som är bäst. Enligt THY så öppnar incheckningen 3h innan. När jag mailade flygplatsen så fick jag beskedet att den öppnar 6h innan men enligt Changis hemsida så är det early check in 12h innan.

Någon som har erfarenhet av detta? Kommer man in i alla *A lounger på Changi?
 
Tack vare detta utmärkta forum har jag bokat en biljett i C med Turkish Airlines till hyfsat pris mellan CPH-SIN. När vi skall flyga hem så kommer vi på morgonen till Singapore (efter 2 veckor på Penang).

Har försökt få koll på när incheckningen öppnar och vilken lounge som är bäst. Enligt THY så öppnar incheckningen 3h innan. När jag mailade flygplatsen så fick jag beskedet att den öppnar 6h innan men enligt Changis hemsida så är det early check in 12h innan.

Någon som har erfarenhet av detta? Kommer man in i alla *A lounger på Changi?
Loungerna kollar du lätt upp i appen "Loungebuddy". Glöm inte att lägga in dina statusar först
 

Joakim

Medlem
Senast jag flög från SIN med Turkish, feb -15, fanns det mycket riktigt en "Early Check-in".
Minns inte exakt hur långt innan vi checkade in men det var typ 10 timmar innan så det kan säkert stämma att den öppnar 12 tim innan.
Ang loungerna kommer du med *G in i Thais och den enklare Singapore loungen.
Turkish har(hade) avtal med SATS loungen i avgångsterminalen. Jag prövade givetvis alla, samt ytterligare en handfull PP-lounger. Ungefär samma klass på alla, Har du varit i någon Singapore lounge utanför Singapore kommer du att bli besviken.

Edit. Såg nu att du åker med C-biljett men tror att detta ska gälla även utan *G.
Vad du kan kolla upp är om du kan komma in i den bättre Singapore-loungen i och med att du flyger i C, men jag TROR att den kräver Singaporeflyg i C.
 
Last edited:
När jag med familj flög hem från Changi jan 2014 så öppnade incheckning 3h innan och det fanns inga andra alternativ då TK hade dedikerade incheckningsdiskar.
 

silwer

Medlem
Kapar denna tråd, visst borde det inte vara något problem att checka in 9-10 timmar innan om jag ska flyga med SQ från SIN? Vi ska till Auckland.
 

pferdgarten

Medlem
Min personlige erfaring med Changi er at du kan sjekke inn veldig tidlig om du flyr med SQ, men vil anta at du ikke får sjekket inn tidligere enn 3 timer før avgang med TK. Jeg fløy SQ i C mellom SIN-LAX i 2011, og med EBG i tillegg så fikk jeg tilgang på en særdeles god lounge. Nydelig mat og veldig avslappet stemning i en stor og pen lounge.
 
Toppen