Senaste nytt

Air Berlin eller Qatar Airways till Abu Dhabi (ECO)

T_J

Medlem
Tjena

Tänkte bara slänga ut en snabb fråga för att koll om någon kan hjälpa mig i valet av flygbolag till Abu Dhabi.

Sitter just nu och väljer mellan Air Berlin och Qatar Airways.

Har åkt mycket med Qatar till Mellanöstern så där vet jag vad jag får i ekonomiklass i form av helt OK käk och gratis drycker.

Anledningen till mitt dilemma är att Air Berlin har något bättre tider, tidigare ankomst till Abu Dhabi och senare avgång på morgonen därifrån men jag har ingen aning om vad jag får :). Ingår det nånting i biljettpriset i form av mat och dryck?

Saknar status i Oneworld och åker Eco som nämnt ovan så Lounger och sånt kan man lämna utanför resonemanget...

/TJ
 

Voyageur

Medlem
Economy kommer alltid att vara ekonomi. Inte mycket som skiljer oftast. QR är vassare än air berlin i alla avseenden som är lite halv LCC. Beroende på anslutningstider skulle jag välja det bolag som har smidigaste byten. Lång layover på Tegel flygplats i Berlin utan status kan vara nåt av det värsta och att undvika.
 

T_J

Medlem
Japp, tyvärr så tillåter inte policy nåt annat än eco så man får försöka hitta minst dåliga eco produkten.

Låter som att det får bli QR denna gång också.

Tack för input!
 

Voyageur

Medlem
Checka transit tiden i Doha bara, ibland rinner denna iväg rejält. Tror också att QR kan ha mer generösa bagageregler ombord utan att ha kollat. Har du lång layover i Doha erbjuder ju faktiskt QR gratis visum och sightseeing samt i vissa fall hotell.
 

T_J

Medlem
3.25 resp 4.05 på TXL med AB. Den går bort helt. Synd att Star Alliance är så jäkla dyra när man ska till Abu Dhabi. Då hade jag haft nytta av EBG iallafall...
 

T_J

Medlem
Har dålig koll på det. Tror man måste boka en code share flight och det blir dyrt som f_n.

Kliver nog upp på QR silver efter denna resa, då blir det lite smidigare till nästa gång :)
 
Toppen