Senaste nytt

Hjälp med tidtabell från Narita airport till Disneyland Tokyo

Samosaguas

Medlem
Imorgon åker vi iväg på en resa till Japan. Vi kommer till Narita och vårt första stopp är Disneyland Tokyo. Vi planerar att ta bussen till Disneyland, men jag har lite problem att förstå tidtabellen. Kanske @Dr. Miles eller någon annan som kan Japan kan hjälpa oss?

Frågan är helt enkelt om det finns en avgång klockan 12.10, 13.10 och 14.10? Vi landar med SAS på Narita klockan 10:40. Enligt bussföretagets hemsidan tycker jag det är lite oklart eftersom det inte finns någon symbol för vilket bolag som kör dessa turer. Enligt Disneylands hemsida så ska det gå avgångar dessa tider, men enligt vårt hotells (Sheraton Grande Bay) hemsida ser det ut som att det inte går några bussar mellan 11 och 14.

Någon som kan reda ut hur det verkligen ligger till?
 

Börnen

Medlem
Det var extremt lätt att åka buss från Narita till Disney, bussar går dom tider du skrivit, ni kanske till och med hinner med 11:10, det gick snabbt med immigration och bagage för oss. Om det trots allt strular så ta bussen till själva Disney och sen Monorail till Sheraton (om ni inte har mycket bagage eller svårt för att gå)
Hoppas ni får det bra i parkerna, dom bästa Disneyparkerna i världen vi varit på. Försök boka bord på Chef Mickey också :)
 

Samosaguas

Medlem
Det var extremt lätt att åka buss från Narita till Disney, bussar går dom tider du skrivit, ni kanske till och med hinner med 11:10, det gick snabbt med immigration och bagage för oss. Om det trots allt strular så ta bussen till själva Disney och sen Monorail till Sheraton (om ni inte har mycket bagage eller svårt för att gå)
Hoppas ni får det bra i parkerna, dom bästa Disneyparkerna i världen vi varit på. Försök boka bord på Chef Mickey också :)
Låter bra, tack för hjälpen! Så om jag förstår dig rätt så går vissa bussturer hela vägen till Sheraton, medan andra bara går till själva Disneyland? Kan man på något sätt förstå vilka turer som går vart?
 

Börnen

Medlem
Låter bra, tack för hjälpen! Så om jag förstår dig rätt så går vissa bussturer hela vägen till Sheraton, medan andra bara går till själva Disneyland? Kan man på något sätt förstå vilka turer som går vart?

Tror det bara är tioturen som inte går till Sheraton (SAS landade lite tidigare i våras). Men det där förklarar dom ingående när ni köper biljetter. Sedan får ni veta vilket hållplatsnummer ni ska till. Där står det mer personal som visar vilken köfil ni ska stå i. Kom ihåg att ni ska till ordningens högborg :)
 

Samosaguas

Medlem
Men där står ju vilka turer som går hela vägen till Sheraton. Så svaret på din fråga finns ju där.
Om man läser mitt första inlägg så är ju frågan hur man ska tolka tidtabellen gällande avgångarna 12.10 13.10 och 14.10. Lite otydligt tyckte jag eftersom hotellet skrev att det inte gick några avgångar då. Men tack @Börnen för att du redde ut det hela!
 

johhenrik

Medlem
Ah, sorry, jag som nog inte läste så noga. Men den länken har ju alla arrival-tider, så det bör nog vara "alla" timmar mellan 8-17 utom 10 och 16.
 
Toppen