Senaste nytt

Bäst ölhak i New York

jerixon

Medlem
Tjenare,

Mycket bra tips angående restauranger och snabbmat i NYC som jag uppskattar mycket.
Snart åker jag dit på en grabbresa med sport i fokus och vi vill dricka lokala öl och craft beer.
Tar gärna emot tips på schysta barer!

Tack på förhand
MVH,
Johan
 

Jonas C

Medlem
Rosamunde Sausage Grill i Williamsburg. Bra utbud av lokala craft beer och goda korvar. Spenderade en del tid där under fotbolls VM förra året.
 

palmen

Moderator
Vart är @palmen och de andra ölgubbarna :p
Jag har tvättat och lagat pannkakor och kom nyss hem från jobbet... :)

För att återgå till topic och ge lite tips.
The Pony Bar / Kiabacca bar (W45th/10Ave): Samma ägare och The Pony Bar har ett grymt bra utbud, tror det är 24 tappar som rullar runt, tar en slut så kopplas något nytt på, kan vara väldigt livat där men grym öl. Man får vara lite försiktig med ölen bara, lätt att man råkar dricka 10%-ig öl utan att märka det och det kan fort gå utför då :). Kiabacca ligger vägg i vägg och är lugnare med ett mindre utbud som inte roteras lika frekvent men ändå en hel del bra öl

House of Brews (W46th/mellan 8e och 9e Ave): Här drack jag min första riktigt bra öl i New York. De har ett bra utbud på fat (även flaskor) och maten tycker jag är helt ok om man är ute efter "snabbmat" på en pub. De har även några TV-monitorer om jag kommer ihåg rätt.

Beer Culture (W45th/mellan 8e och 9e Ave): Grymt bra ställen som det mest är locals på, lite svårt att hitta om man inte känner till det. De har ca 10 tappar och 6 ölkylar där man kan välja öl fritt, går även bra att köpa med sig öl hem från kylarna.

New York Beer Company (W44th/mellan 8e och 9e Ave): Grym burgare och har för mig att deras sliders var grymma också, men framförallt pommesen var magisk (eller så var vi onyktra). Kanske inte har det största och bästa utbudet men helt klart bra öl och bra mat. Har för mig de hade TV-apparater också för att se på sport.

De fyra ställena ovan ligger väldigt nära varandra och enkelt att köra lite barhopping. Glöm inte att äta mat också, annars blir man rejält onykter (ska själv försöka komma ihåg det nästa gång).
Lite längre ner finns det 2 barer på varsin sida av 10e Avenyn (vid 43e gatan), Lansdowne Road och Mr Biggs Bar & Grill. Inget av dessa ställen går till historien som bästa öl-ställen men det finns massor av sport på alla TV. Vi var där en söndag eftermiddag när det var full fart på alla NFL-matcher. De visade alla matcher live på åtminstone 1 TV så det var bara att välja vilken man ville titta på.

Jag vill också varna lite för Broklyn Brewery som är lite av en turistfälla enligt mig och deras öppettider är inte alltid de bästa och risk för lång kö och överfullt om man kommer dit en solig lördag. Har vid två tillfällen försökt ta mig dit och vänt i dörren en gång för att det var för mycket folk och andra gången var det stängt och öppnade inte förrän på kvällen (vi var där vid 15). Jag resonerar som så att deras öl finns att få i Sverige, fokusera på sådant som man inte hittar hemma lika lätt, därav går Broklyn Berwery bort för mig.

The Stag's Head är en trevlig liten bar på E51st/2nd Ave, det är kanske inget ställe att ta omvägar för att komma till men är man i området så har de bra med öl. Finns en hel del andra restauranger/barer precis i det området. Jag skulle dock inte göra en utflykt dit för att dricka öl, utan bara gå dit om man ändå är i närheten.

En liten rolig "lek" man kan köra i New York är att man aldrig får dricka samma öl två gånger under sin vistelse där. Ibland blir man ju tvungen att ta ett nödstopp på en bar med sämre ölutbud. Om det då finns Stella, Bud, Heinekken och Goose Island Ipa (som är rätt vanlig i NY) så gäller det ju att man inte redan spelat ut sitt kort på Goose Island IPA tidigare på resan. Dvs man ser alltid till att dricka öl som är ovanlig och testar nytt och endast i nödfall dricker man de större märkena som finns på de flesta barer.
 

Totopez

Medlem
Jag är ganska förtjust i Beer Authority, hörnet 40th/8e avenyn.
Minst åttio olika på fat, bortåt hundra flaskor. Där kan du dricka en hel del saker du inte riskerar att stöta på annars, om du vill köra @Palmens lek. Gott om tv-apparater och visar all sport. Jag såg SuperBowl där när det var på MetLife, tillsammans med några hundra dyngraka Seahawksfans.

Beer Authority Beer Authority,Bars in Midtown,Sports Bars in Midtown,Best Sports bars midtown
 

LinuxSam

Medlem
RATTLE N HUM (14 East 33rd Street) 40-tal kranar. Också en hel del sport på TV. Maten är ok.

Och om man drar sig utanför Manhattan så bor jag just nu granne med Brooklyn Tap House på Myrtel Ave 590. De har också ca 40 kranar och stort flaskförråd. Maten är helt ok. Åt något "kubanskt" som var helt ok här om dagen.

/LinuxSam
 

Totopez

Medlem
RATTLE N HUM (14 East 33rd Street) 40-tal kranar. Också en hel del sport på TV. Maten är ok.

Och om man drar sig utanför Manhattan så bor jag just nu granne med Brooklyn Tap House på Myrtel Ave 590. De har också ca 40 kranar och stort flaskförråd. Maten är helt ok. Åt något "kubanskt" som var helt ok här om dagen.

/LinuxSam
Rattle N Hum är bra. Systerkrog till Beer Authority.
 

Hylve

Medlem
Jag har varit på The Ginger Man på 11E 36th några gånger och kan absolut rekommendera det! Otroligt mycket öl på tapp (i nuläget 72 st) och ett hundratal flaskor. Hittar man inget man gillar här så vet jag inte... :p
 

palmen

Moderator
Jag har varit på The Ginger Man på 11E 36th några gånger och kan absolut rekommendera det! Otroligt mycket öl på tapp (i nuläget 72 st) och ett hundratal flaskor. Hittar man inget man gillar här så vet jag inte... :p
Är det rätt ställe att gå till om man bara gillar Bud Light eller liknande ;)
 
Toppen