Senaste nytt

Vad ska jag använda mina Avios till?

Frobbert

Medlem
Hej,

Jag har samlat på mig 110 000 Avios. Har någon bra tips på "best value for points", eller tips på någon bra resa för dessa Avios?

Känns som att avgifterna är väldigt dyra när bokar med BA, är det billigare när man med Qatar eller dyl? Hur söker man bonusresor med partnerbolagen inom Oneworld?

Jag har ungefär lika mycket Eurobonus poäng, en tanke skulle kunna vara att använda Avios ut och Eurobonus hem. Jag har aldrig testat first, är detta ens möjligt med dessa poäng, läst på forumet att BA First inte är mkt att hänga i granen...

Många frågor, ledsen om det blev ett rörigt inlägg, men jag är novis inom området!

Tacksam för tips!
 

jumbooze

Medlem
Hej Frobbert och välkommen hit.
Förstår att det är mycket som novis att ta in.
Du kan söka efter resor med British Airways hemsida om du loggar in på ditt konto där.

Då du inte har specificerat något speciellt så visar jag bara vad som "är möjligt"

Du kan åka till Hongkong (om du åker dit med dina Eurobonuspoäng så kan du ju flyga SAS nya linje dit).

Du kan t.ex. flyga HKG-London med Cathay First och delbetala 2,504 SEK så behöver du endast 108.000 Avios.
Ta dig hem från London med separat biljett...
Screen Shot 2015-10-28 at 11.04.47.png
 

Stefan62

Medlem

Homer

Medlem
Uppgradera från from Club World till First, kostar t/r:
(och du tjänar samtidigt Avios för den biljett du betalt dvs. Club World)

Zone 6
off-peak
45,000 Avios from Club World to First
Peak
50,000 Avios from Club World to First

Zone 7
off-peak
54,000 Avios from Club World to First
Peak
60,000 Avios from Club World to First

Zone 6
Antigua, Atlanta, Austin, Barbados*, Beijing, Bangalore, Calgary, Cancun, Cape
Town, Chennai, Dallas, Dar Es Salaam, Delhi, Denver, Entebbe, Grand Cayman,
Grenada, Houston, Hyderabad, Johannesburg, Kingston, Las Vegas, Los Angeles,
Luanda, Lusaka, Male, Mexico City, Miami,
Montego Bay, Mumbai, Nairobi, Nassau, Orlando, Phoenix, Port Of Spain,
Providenciales, Punta Cana, San Diego, San Francisco, Seattle,
St Kitts, St. Lucia*, Tampa, Tobago, Trinidad, Vancouver

Zone 7
Bangkok, Hong Kong, Rio De Janeiro, Sao Paulo, Seoul, Shanghai,
Tokyo
 

Frobbert

Medlem
Hej Frobbert och välkommen hit.
Förstår att det är mycket som novis att ta in.
Du kan söka efter resor med British Airways hemsida om du loggar in på ditt konto där.

Då du inte har specificerat något speciellt så visar jag bara vad som "är möjligt"

Du kan åka till Hongkong (om du åker dit med dina Eurobonuspoäng så kan du ju flyga SAS nya linje dit).

Du kan t.ex. flyga HKG-London med Cathay First och delbetala 2,504 SEK så behöver du endast 108.000 Avios.
Ta dig hem från London med separat biljett...
Visa bifogad bild 43312

Tack för tipsen!

Kul att testa Cathays First, dock svårt att hitta awardresor till Hong Kong med SAS. Enkelresor verkar vara mycket dyrt, kan man köpa en tor biljett, med SAS GO (och uppgradera till Business med poäng) dit och en SAS GO Flex hem, och sedan avboka återresan när man är på plats i Hong Kong, för att flyga Cathay First hem?
 

Dr. Miles

Expert
Tack för tipsen!

Kul att testa Cathays First, dock svårt att hitta awardresor till Hong Kong med SAS. Enkelresor verkar vara mycket dyrt, kan man köpa en tor biljett, med SAS GO (och uppgradera till Business med poäng) dit och en SAS GO Flex hem, och sedan avboka återresan när man är på plats i Hong Kong, för att flyga Cathay First hem?
Det finns Cathay Pacifics enkelbiljett deal till Asien som kostar från ca 2.650 SEK inkl. skatter.

Ett prisexempel till Singapore:
Screenshot20151028_04.png


[Economy class] Stockholm/Göteborg-Asien enkel, Cathay Pacific, från 2.650 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

Frobbert

Medlem
Det finns Cathay Pacifics enkelbiljett deal till Asien som kostar från ca 2.650 SEK inkl. skatter.

Ett prisexempel till Singapore:
Visa bifogad bild 43326

[Economy class] Stockholm/Göteborg-Asien enkel, Cathay Pacific, från 2.650 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Tack för tipset!
Gillar Qatar, flygit med deras 787 och 777 i Business några gånger, är sugen på att testa deras First på A380. Vilka rutter går denna på och kan man komma åt Firstbiljetter med Avios?
 
Toppen