Senaste nytt

Lämna airside vid transfer

sweflyer

Medlem
Vid lång transfer har jag ibland gått ut från terminalen (testat på LHR, ZRH etc) för att göra något ärende eller ibland kanske bara gå en promenad utomhus. Har nu noterat att det är skyltat lite olika om vad som gäller beroende på flygplats. På CPH verkar det vara strängt förbjudet att göra det, men på exempelvis GOT verkar det gå bra. Vad är era erfarenheter?

"Strengt forbudt" i Köpenhamn
CPH skylt.JPG


Står hur man gör "återinträde" i Göteborg
GOT skylt.JPG
 

Agö

Medlem
Det är inte förbjudet på CPH. Vad som är förbjudet är förstås att försöka forcera den automatiska slussen från "fel" håll. Har sett en mindre begåvad typ försöka göra det i panik en gång, slutade inte bra.
 

FF#1

Medlem
Det är väl normalt inte något problem bara man går tillbaka rätt väg via säkerhetskontrollen.
Det som är förbjudet är ju att gå bakvägen tillbaka genom utgången.
 

AABack2ARN

Medlem
Det är ju lite onödigt hårt skrivet på den danska skylten. Den svenska skylten är betydligt tydligare (tycker jag)

Däremot funderar jag på varför orden "Avgångshallen" och "Säkerhetskontroll" är skrivna med versaler...
 

sweflyer

Medlem
Det är ju lite onödigt hårt skrivet på den danska skylten. Den svenska skylten är betydligt tydligare (tycker jag)
Däremot funderar jag på varför orden "Avgångshallen" och "Säkerhetskontroll" är skrivna med versaler...
Jag tycker också den svenska bättre förklarar vad som egentligen borde vara fallet; det vill säga "går du ut måste du gå igenom säkerhetskontrollen igen". Om den danska skylten handlar om att inte forcera säkerhetsspärren kunde man kanske formulerat den annorlunda
 

Agö

Medlem
Jag tycker också den svenska bättre förklarar vad som egentligen borde vara fallet; det vill säga "går du ut måste du gå igenom säkerhetskontrollen igen". Om den danska skylten handlar om att inte forcera säkerhetsspärren kunde man kanske formulerat den annorlunda
Tycker nog att ordet "herfra" är väldigt tydligt. Motsatsvis: du får absolut gå tillbaka till transferområdet på alla andra tänkbara sätt än "herfra". Eller vad säger någon av våra danskar? @Christian R ?
 
Toppen