Senaste nytt

SAS kampanj - Europa från 399 kr enkel - WTF?!

fly4fun

Medlem
Jag fick precis mail om en kampanj i helgen - destinationer i Europa från 399 kr enkel.

upload_2015-10-23_22-49-57.png


Jag klickade på länken för att söka, och började med Alicante

Utresa 449 kr, hemresa 3611 kr.

upload_2015-10-23_22-51-27.png


Vafan, man blir bara förbannad. Tror SAS på allvar att deras kunder är idioter eller vad är tanken med utskicket? Riktigt dj*vla lågt SAS!
 

Dr. Miles

Expert
Flesta utrresor är inom det spannat. Men hemresor.....
Reklamen säger inte att alla enkelbiljetter är 399 kr utan "från 399 kr", så bör det inte betyda från 399 kr till oändligt dyrt för en enkelbiljett?

Det finns flera marknadsföringsknep, men åtminstone den här reklamen ljuger inte. Det finns priser som är från 399 kr.
De flesta flygbolag annonserar sina biljetter som från xxx kr, så förstår jag inte riktigt kritiken.
 
Last edited:

fly4fun

Medlem
Jag hade inte förväntat mig att resa 399 kr enkel, åt båda hållen. Jag ifrågasätter tanken med att försöka sälja en enkelresa för 399/499/599 om hemresan kostar 8 gånger mer. Jag ser det som om SAS förstör och sänker sitt varumärke ännu mer. Nästa gång dom har en kampanj kommer jag inte ens orka läsa eller så säger jag upp nyhetsbrevet. Tanken med utskicket måste väl ändå vara sälja resor, inte få folk bli förbannade och säga upp nyhetsbrevet?
 

Dr. Miles

Expert
Jag hade inte förväntat mig att resa 399 kr enkel, åt båda hållen. Jag ifrågasätter tanken med att försöka sälja en enkelresa för 399/499/599 om hemresan kostar 8 gånger mer. Jag ser det som om SAS förstör och sänker sitt varumärke ännu mer. Nästa gång dom har en kampanj kommer jag inte ens orka läsa eller så säger jag upp nyhetsbrevet. Tanken med utskicket måste väl ändå vara sälja resor, inte få folk bli förbannade och säga upp nyhetsbrevet?
Nu tycker jag att du håller på med orättvis jämförelse (eller exempel) igen.

Om du kollar hemresa i april, så finns det okej priser även åt andra hållet.
Screenshot20151023_05.png


Du blir arg på att det datumet du tänkte att flyga var dyr, men om det finns bra efterfråga behöver flygbolaget inte sälja platser billigt.
 
Toppen