Senaste nytt

Erbjudande köpa Lufthansa Senator status?

ulagun

Medlem
PGA pensionering blir jag vid årsskiftet nedgraderad från Senator till Frequenf Flyer.
Fick för en tid sedan erbjudande från Lufthansa att köpa fortsatt Senator status för 2.000 Euro.
Har genom åren haft mycket glädje av Senatorstatus, men som pensionär räknar jag med ca. 4 interkontinentala tor resor troligtvis i economy extra samt 7-8 inom Europa economy per år.
Privat flyger jag helst med LH-gruppen.
Hur hade ni BC läsare gjort?
Tycker själv att nästan 20K kr är väl mycket men samtidigt är jag lite fåfäng.
Till saken hör att jag är EBD till sept 2016 och får väl därefter en softlanding till EBG?
 

mha321

Medlem
Så länge man flyger med LH-gruppen så får man väl lounge-access även som Frequent Flyer? Det skulle väl annars vara en av de viktigaste förmånerna med Senator när man ändå flyger såpass lite. Om det även gäller på outstations så känns det ju svårt att motivera så mycket som €2k tycker jag personligen.
 

Dr. Miles

Expert
Är det lifetime senator då?
Lite off topic svar:

Enligt en tråd på FlyerTalk, man måste uppfylla alla tre krav (åtminstone den som är baserad i Schweiz) för att få Lifetime Miles&More Senator status.
  • Över 60 års ålder
  • Man har tjänat in minst en miljon Miles&More status miles under åren
  • Minst 10 år oavbruten Senator status
Rudi@FlyerTalk skrev:
As I am not sure, if the rules in Switzerland apply also for german based members, I start this discussion here too (did it originally about the swiss conditions in the swiss forum).

what are the german (and others) current conditions to become live-long Senator member?

here are what I today learned about members based in Switzerland (open questions remain about how, if any, former swiss Travelclub status miles and top-tier status might be counted ...):

live-long Senator status (not sure if exactly the same conditions are also for german based members)

(swiss based members) must be all of the following:

* over 60 years of age (not 65 as I thought so far)
* 1 Million miles&more status miles accrued (they could not answer my question if former swiss status miles would in future be counted too)
* 10 years of uniterrupted Senator status (they could not answer my question if former swiss top-tier-status would be counted)

and the member must apply himself, as their database will not automatically show the fulfilled criterias.

(from an interview today dec-8-2005 at the LH office, Gutenberstrasse, Zurich)

live-long Senator status [merged lifetime SEN] - FlyerTalk Forums
 

agehall

Medlem
Aha, om det är lifetime Senator-status är det ju en annan femma. Då kan det vara värt att överväga, om inte annat för att poäng inte går ut hos M&M så länge man har status.
 
Lite off topic svar:

Enligt en tråd på FlyerTalk, man måste uppfylla alla tre krav (åtminstone den som är baserad i Schweiz) för att få Lifetime Miles&More Senator status.
  • Över 60 års ålder
  • Man har tjänat in minst en miljon Miles&More status miles under åren
  • Minst 10 år oavbruten Senator status


live-long Senator status [merged lifetime SEN] - FlyerTalk Forums
Gäller samma på HON-status är frågan? Kan va intressant att försöka ta reda på.
 
Toppen