Ja de kunde tex inte hitta min emerald status på min AA-bokning i och med att den utfördes av US Airways. Vet inte hur de löste det, men vid gaten sa de att de lagt in något annat nummer för min status, avios och tp fick jag i alla fall.ÄNTLIGEN!
Lite blandade känslor för detta faktiskt, men med tanke på de enorma problem de haft att integrera systemen så är det ändå rätt skönt att de är klara nu.
Ja de kunde tex inte hitta min emerald status på min American Airlines-bokning i och med att den utfördes av US Airways. Vet inte hur de löste det, men vid gaten sa de att de lagt in något annat nummer för min status, avios och tp fick jag i alla fall.
Det var ju just US Airways jag kontaktade, både vid checkin och vid gate. Vid gaten hade de aldrig hört talas om olika statusar inom OneWorld.Det där är det minsta problemet - det var ju bara att kontakta US Airways så kunde de lägga in statusen.
Jag tänkte mer på att 1000-tals flighter blev inställda eller kraftigt försenade när de försökte slå ihop sina IT-system för en dryg månad sedan. Eller att de hanterat incheckning helt separat på många ställen, även om båda diskarna varit skyltade med "American". (Hur ska jag som kund veta att den ena hör till US Airways!?)
Och du tror att allt kommer fungera smärtfritt nuMen det är skönt att det är över nu.