Senaste nytt

Genväg till att skaffa högre status på Marriott Rewards

Pandion

Medlem
Jag skall bo i Cannes 7-10 sept och funderar på att boka J.W Marriott för första gången.

Tänkte därför kolla om det finns någon här som har något knep eller genväg att direkt få högre status (typ guld) direkt på Marriott Rewards?

Har läst att på Club Carlsson ger guldmedlemskap om man har aktier hos dom. Någon som har några liknande tips gällande Marriott?
 

henrik l

Medlem
Mig veterligen har jag inte hört något om det.Däremot tillämpar de rollovernights, jag åkte upp på guld tack vare det. Se också till att du väljer poäng som earning preferences. Det ger ganska risig utdelning om man väljer miles. När du samlat tillräckligt mycket kan du konvertera poängen till en rad FFP. Har gjort en liten guide på temat.
 

JacobGBG

Medlem
Marriott kniper rätt hårt på sina premiummedlemskap, Man kan inte statusmatcha direkt till dom, men få en sk taste of gold challenge.
 

nilsson

Medlem
Man kan dock köpa sig kvar på en statusnivå om man inte bott tillräckligt på Marriott under ett år, vilket fler kunde få ta efter. (Jag missade platinum med SPG med några dagar förra året)
 

Cornelius

Medlem
Marriott kniper rätt hårt på sina premiummedlemskap, Man kan inte statusmatcha direkt till dom, men få en sk taste of gold challenge.

Ja, just nu ska det även gå att få 'platinum elite'-status direkt under 90 dagar även om man bara är basmedlem, om man anmäler sig till en motsvarande 'status challenge'. 18 nätter under 90 dagar (12 för guld) krävs då för att behålla sin platinumstatus utöver 90 dagar.

Dock vet jag inte om sådana erbjudanden är något som Marriott endast kör i början av året, och som man således inte kan använda sig av under en vistelse i september...?
 

JacobGBG

Medlem
Dock vet jag inte om sådana erbjudanden är något som Marriott endast kör i början av året, och som man således inte kan använda sig av under en vistelse i september...?

Man kan ringa dom och requesta det hela, men då Marriott kör benhårt på kalenderår för sina intjäningsperioder så får man inte mycket ut av det hela om man startar i Sep.
 

agehall

Medlem
Testade att göra en Taste of Platinum nu då vi har en konferens förlaggd till ett marriott. Osäker på om mitt rum är uppgraderat, men det skiter jag egentligen i. Fick ett par drickor och lite Hägen-Dazs uppskickat till rummet samt gratis parkering, vilket jag tycker är helt OK. Fick givetvis även tillgång till deras lounge som jag ska titta in i under morgondagen.

Nu är bara frågan hur man ska få ihop resten av de stays som behövs för att få behålla platinum. Kanske blir några nätter på Marriott i stockholm.. ;)
 

David

Medlem
Nu är bara frågan hur man ska få ihop resten av de stays som behövs för att få behålla platinum. Kanske blir några nätter på Marriott i stockholm.. ;)

Köp en billig biljett till Chongqing så kan du bo med vår corporate rate på ca 500 kr per natt på JW Marriott här. Beroende på hur många nätter du behöver kan det kanske löna sig jämfört med CY Kungsholmen. ;)
 
Toppen