Senaste nytt

SAS PLUS forbedres

johhenrik

Medlem
Att konsekvent flytta skylten så långt bakåt som möjligt, för att ge alla seat-block i Plus i mån av plats, skulle vara en billig lösning. Är planet fullt, är det fullt - men när det idag kan vara knökat i Plus, men glest i Go är det bara märkligt.
Ja, jag har bestämt mig för att inte köpa Plus längre. Jag flög plus till DUS och Go hem. Fick ledigt mellansäte i Go, men inte i Plus. Och det är ju ganska så konsekvent att jag alltid får en person bredvid mig i Plus senaste året. Jag tänker inte betala 1000kr för mindre plats med gratis wraps... Sen har vi alla olika anledningar till att köpa produkten, så som flexibilitet osv, men den hård produkten för en Diamond är ju sämre i Plus än Go. Där kan man snacka fail...
 

Brandten

Medlem
Att konsekvent flytta skylten så långt bakåt som möjligt, för att ge alla seat-block i Plus i mån av plats, skulle vara en billig lösning. Är planet fullt, är det fullt - men när det idag kan vara knökat i Plus, men glest i Go är det bara märkligt.
Utan att ha weight and balance teorin färskt i minnet så kan man nog inte flytta skyltar och platser hur som helst då det är en del planering och beräkningar som baseras på att folk väger som dom gör och sitter där dom ska.
 

Bryant

Medlem
Ja, jag har bestämt mig för att inte köpa Plus längre. Jag flög plus till DUS och Go hem. Fick ledigt mellansäte i Go, men inte i Plus. Och det är ju ganska så konsekvent att jag alltid får en person bredvid mig i Plus senaste året. Jag tänker inte betala 1000kr för mindre plats med gratis wraps... Sen har vi alla olika anledningar till att köpa produkten, så som flexibilitet osv, men den hård produkten för en Diamond är ju sämre i Plus än Go. Där kan man snacka fail...


Samma på våra senaste flygningar till LHR. Nästan fullt flyg. Knökat i Plus och seatblock för oss i GO.
 

Johan Hbg

Medlem
Dug på bordet og hot towel... Øøøhh.. Var det ikke en idé med noget spiselig mad istedet for det lort man serverer i dag?

Hot towel er fint, men en dug er total ligegyldig når man stadig æder fra en papæske og drikker af et plastikglas...

#SASLogik
Lugn, ett steg i taget. Ta ett vanligt glas istället då, brukar jag göra på plus flygningarna.
 

AABack2ARN

Medlem
Visst en liten förbättring - men som skrivs ovan: duk + papplåda känns inte vidare snitsigt... Varm handduk är dock mycket trevligt :)
 

MarcusC

Medlem
Positivt med förbättringar..dock hade ju seat block i plus vart väldigt trevligt i synnerhet på Europa rutter..
 

Elberto

Medlem
Ja, jag har bestämt mig för att inte köpa Plus längre. Jag flög plus till DUS och Go hem. Fick ledigt mellansäte i Go, men inte i Plus. Och det är ju ganska så konsekvent att jag alltid får en person bredvid mig i Plus senaste året. Jag tänker inte betala 1000kr för mindre plats med gratis wraps... Sen har vi alla olika anledningar till att köpa produkten, så som flexibilitet osv, men den hård produkten för en Diamond är ju sämre i Plus än Go. Där kan man snacka fail...

Håller med dig!
Nu har jag flygit ca. 25 SAS flighter sedan mitten av juli.
Flesta inrikes.
Jag ser inge poängen med Plus om man har EBG/EBD. Ok, man får (lite) mer EB poäng.
Servicen ombord är oftas dåliga. De kommer ut med vagn en gång, sen stänger de gardiner. Frukosten suger. Ingen bra mat. Jag är trött på cashews, chips och muffins. Samma med grön Wasa. Allt severas i plastmuggar...
Man känner sig lurad.
Ser inte varför jag eller företaget ska betala så mycket mer pengar.
Trött på SAS, och deras Plus.
 

thsred

Medlem
Utan att ha weight and balance teorin färskt i minnet så kan man nog inte flytta skyltar och platser hur som helst då det är en del planering och beräkningar som baseras på att folk väger som dom gör och sitter där dom ska.

Inte för att låta gnällig, men andra bolag verkar ju fixa det med seatblock längst fram. Ok, om man inte kan ändra det 10 sek innan start, men SAS måste ju kunna se lite hur det ser ut med bokningar innan incheckningen öppnar och då planera lite.
 
Toppen