Senaste nytt

Parkering på Arlanda flygplats

erc

Medlem
ARN erbjuder en uppsjö av parkeringsmöjligheter.

Priserna varierar från relativt billigt till hutlöst dyrt. Med förbokning går det dock att komma undan markant billigare än listpriserna. Att det finns ett fält för kampanjkod vid förbokningen gör mig automatiskt extrasnål. Hur hittar jag sådana? :)

Gissar att de flesta håller med om att parkeringsgaraget under SkyCity är att föredra - nära till både T4 och T5 och ingen hänsyn till rådande väderlek behöver tas. Alternativet är dock det absolut dyraste på ARN, 310kr/dygn.

Nyfiken på hur alla medvetna resenärer hantering parkeringsfrågan på ARN!
 

Concorde

Founding Member
Jag ställer mig ofta på BETA då jag inte vill riskera komma fram till garaget vid T5 och riskera att det är fullt.
Man kan alltså förboka även där? Det hade sparat mig väldigt mycket tid att stå där.
 

erc

Medlem
Jag undersöker just parkeringsalternativen för en drygt veckolång resa. Drop-inpriset på SkyCity skulle för 9 dygn bli nästan 2800. Förbokat kommer jag undan med 1060. I parkeringshus P41, utanför T4, går det att stå för 835 kronor.

Billigast under tak vid terminalerna är P21, utanför T2. 760 kronor, men promenaden till T5 är ju maratonlång...

Min flight är tidig (06:25 till FRA) med ett knippe småbarn. För att ha tidsmarginalerna på vår sida siktar vi på att anlända redan vid tretiden på natten. Och då tycks det inte gå några transferbussar till Beta (eller Alfa).
 
Last edited:

Malu

Medlem
Förbokning fungerade fantastiskt bra när jag testade det i somras. En kamera kollar på reg.numret på bilen vid in- och utpassering så bommarna öppnas helt automagiskt. Bara att köra! Dessutom under halva priset. Man bör dock hålla koll på vilken infart man bokat på...
 

Dr. Miles

Expert
Förbokat pris på garaget är inte hutlöst dyrt med tanke på garanterad plats och närheten till terminalerna.
Man får rabatt när man bokar via webbsidan dessutom.
 

erc

Medlem
Förbokat pris på garaget är inte hutlöst dyrt med tanke på garanterad plats och närheten till terminalerna.
Man får rabatt när man bokar via webbsidan dessutom.

Nej, förbokat är det riktigt humant. Grusfältet borta vid hyrbilarna känns enormt ointressant i sammanhanget.
 

Xilan

Medlem
För att ha tidsmarginalerna på vår sida siktar vi på att anlända redan vid tretiden på natten. Och då tycks det inte gå några transferbussar till Beta (eller Alfa).

Mellan midnatt och 05:00 går ingen ordinarie busstrafik med Betabussarna, men man kan trycka på knappen vid busskuren så kommer en buss inom 15 minuter.
Dock känns väl P41 för 835 kronor som ett fynd vid en jämförelse.
 

erc

Medlem
TIPS: Förbokas en parkerings på P41 nu finns ett påskerbjudanden där du kan uppgradera till SkyCity för bara 2kr/dygn. Betalade just 1700 för två bilar i SkyCity-garaget i nio dagar. Rekord i prisvärdhet om ni frågar mig. :)
 

erc

Medlem
Mellan midnatt och 05:00 går ingen ordinarie busstrafik med Betabussarna, men man kan trycka på knappen vid busskuren så kommer en buss inom 15 minuter.
Dock känns väl P41 för 835 kronor som ett fynd vid en jämförelse.

Aha. På Arlandas webbsida presenteras informationen så här: "Under natten går bussen i anslutning till avgående och ankommande flyg."

Att det finns en knapp att trycka på är värdefull information. Även om nattliga ankomster som vår är att beakta som undantag...
 
Toppen