Senaste nytt

Nytt samarbete mellan Kastrup flygplats och Seoul flygplats, direktlinje sannolikt

R

rstenelo

Guest
Det är en linje som jag skulle uppskatta väldigt mycket! Fast ser ju helst att det är SAS som flyger den!
 

FF#1

Medlem
Det skulle vara nått, även om jag skulle vara tvungen att byta till Gimpo för att ta mig vidare så skulle det vara trevlig om SAS börjar flyga dit.
 

ARNBER

Medlem
Tror inte att vi behöver vänta till 2018 när SAS A350 kommer. Om man tror björnpilot så kommer SAS behålla alla sina A340 (förutom LAN maskinen). Finns säkert några här som vet mer, och som är mindre optimistiskt än vad jag är.
 

maswan

Medlem
Jag skulle nog också vara lite optimistisk på A340, den största nackdelen med dem är väl bränsleförbrukningen, och kostnaden för det ser ju ut att vara betydligt mindre än vad de rimligtvis gissade på första gången när de skissade på förnyelse pga oljepriset.
 

Xilan

Medlem
Samarbete mellan Kastrup och Seoul flygplats har nyligen inletts . Finns också tidiga tecken på att en direktlinje startas i framtiden, SAS och Asiana skulle kunna samarbeta.
Länk till mer information
Københavns Lufthavn i tæt samarbejde med Seoul Incheon Lufthavn - CPHTraveller.dk
En liten reservation för att jag inte är 100%-ig när det gäller att läsa och förstå danska, men var finns uppgiften om att det finns tidiga tecken på att en direktlinje startas i framtiden?
OM det är så att SAS eller Asiana har för avsikt att starta en sådan linje så avslöjar de väl knappast det för flygplatserna för att de ska kunna starta ett strategiskt samarbete? Jag tycker att det verkar bakvänt. Däremot kan det säkert vara så att både CPH och ICN ser en potential och gärna VILL ha en sådan linje och ser detta samarbete som en del i lobbyingen för att få till den.
 
  • Gilla
Reactions: Pho

ARNBER

Medlem
En liten reservation för att jag inte är 100%-ig när det gäller att läsa och förstå danska, men var finns uppgiften om att det finns tidiga tecken på att en direktlinje startas i framtiden?
OM det är så att SAS eller Asiana har för avsikt att starta en sådan linje så avslöjar de väl knappast det för flygplatserna för att de ska kunna starta ett strategiskt samarbete? Jag tycker att det verkar bakvänt. Däremot kan det säkert vara så att både CPH och ICN ser en potential och gärna VILL ha en sådan linje och ser detta samarbete som en del i lobbyingen för att få till den.

Du får ursäkta mitt blåögda naivitet :)
 
Toppen