Senaste nytt

Companion ticket - downgrade

erwib

Medlem
etter å ha brukt enormt mye tid med ANA tools og United.com fant jeg en first class tur med companion ticket/eurobonus. Det ble ARN-FCO-BKK med first class med Thai. Ser nå plutselig på SAS app,en at thai har byttet fly på turen og at vi har blitt nedgradert til biz.. Har ikke fått noen beskjed og tok selv kontakt med Thai som henviser meg videre til Eurobonus, mens Eurobonus henviser meg tilbake til Thai... Noen som vet hva slags kompensasjon jeg kan kreve eller aller helst, noen som har tips tip hvordan vi kan komme oss til BKK(helst fra OSL) med avreise rundt 18-19 desember og retur 2-3 januar med first.. Er veldig takknemlig for hjelp her :)
 

agehall

Medlem
etter å ha brukt enormt mye tid med ANA tools og United.com fant jeg en first class tur med companion ticket/eurobonus. Det ble ARN-FCO-BKK med first class med Thai. Ser nå plutselig på SAS app,en at thai har byttet fly på turen og at vi har blitt nedgradert til biz.. Har ikke fått noen beskjed og tok selv kontakt med Thai som henviser meg videre til Eurobonus, mens Eurobonus henviser meg tilbake til Thai...
Det verkar bli vanligare och vanligare att Thai gör detta tyvärr. Jag anser (men det är lite oklart när det gäller award-biljetter) att det är SAS som ska lösa detta åt dig eftersom de är din "resebyrå" i det här fallet. Men i dessa fall kan det vara värt att ha kontakt med både SAS och Thai.

Noen som vet hva slags kompensasjon jeg kan kreve
Enligt EU261/2004 har du rätt till 75% av biljettpriset i kompensation för nedgraderingen. Detta krav ska ställas mot Thai och kan enbart göras för utresan då endast denna täcks av EU261/2004.

eller aller helst, noen som har tips tip hvordan vi kan komme oss til BKK(helst fra OSL) med avreise rundt 18-19 desember og retur 2-3 januar med first.. Er veldig takknemlig for hjelp her :)

Tyvärr är det svårt - själv hade jag försökt få Thai att öppna platser på en annan rutt som har first, men det är inte säkert att det går.
 
Toppen