Senaste nytt

Solsemester med utgångspunkt Hong Kong i mars?

nrdbck

Medlem
Hej,

Är i Hong Kong mellan 27 feb - 11 mars. Tänkte göra Hong Kong första två dagarna och sen bege oss vidare till värmen. Har tidigare varit på Filippinerna och är medveten om att det nog är det bästa alternativet men äventyraren inom mig vill testa något nytt. Några förslag? Max 4-5 timmars flygtid. Har cirka 200 000 Eurobonus poäng och Amex voucher att utnyttja.
 

Ricci

Medlem
Då det fortfarande kommer vara lite kallt ( i mitt tycke..) på norra hemisfären i din period och att du redan varit på Filippinerna (över 7000 öar..) så är det söder ut som du skall..... men din begränsning då är att du flyger med *A och HKG är inte direkt en hub för dem....
Jag skulle testa att försöka få ett award resa till Palau om det går (har aldrig varit där själv, men är nyfiken...)
Palau - Pristine Paradise Palau
 

nrdbck

Medlem
Tack så mycket, jo jag har väl cirka 6998 öar kvar att utforska på Filippinerna och gillade det jag såg sist, men gillar att utforska nya länder och kulturer. Kom också fram till att HKG inte är den bästa *A hubben. Trevlig helg till dig och tack för tipset.
 

nota bene

Medlem
Uppenbarligen går det att åka till Malaysia (Penang, Langkawi etc.) och Indonesien (Bali?) också, men det är ju inte som varmast under denna period - även om det duger utmärkt för svenskar som gladeligen badar i 18 gradigt vatten i Östersjön!

Annars är nog Stilla Havsöarna det mer exotiska alternativet!
 

mtlmr

Medlem
Det är lite tufft från HKG att flyga *A. Byte i Taiwan, Singapore eller Bangkok verkar det bli. Jag nyttjade lite AirBerlin-poäng i vintras och tog mig till Borneo med Dragonair. Tretimmars flygning till Kota Kinabalu och sedan finns det flertalet fina sol/snorkel/dykställen runt omkring.
 

nrdbck

Medlem
Det är lite tufft från HKG att flyga *A. Byte i Taiwan, Singapore eller Bangkok verkar det bli. Jag nyttjade lite AirBerlin-poäng i vintras och tog mig till Borneo med Dragonair. Tretimmars flygning till Kota Kinabalu och sedan finns det flertalet fina sol/snorkel/dykställen runt omkring.

Vi kör på Borneo med flyg till Kota Kinabalu (Air Asia 1500 t/r eller Dragonair 3000 t/r) tack för ett superbra tips, verkar väldigt bra och billiga kvalitetshotell. Något hotell att rekommendera? Funderar på något av Shangri-la men känns som de är lite väl barnvänliga med vattenland etc.
 

bjolib

Medlem
Bott på båda Shangri-La, superhotell båda två. Rekommenderas varmt. Rasa Ria har egen regnskog där de tar hand om orangutanger, som extra bonus. Reste med barn och visst passar poolområdet för barnfamiljer, och jag hade utan tvekan bott där igen, med eller utan barn!
 

nrdbck

Medlem
Bott på båda Shangri-La, superhotell båda två. Rekommenderas varmt. Rasa Ria har egen regnskog där de tar hand om orangutanger, som extra bonus. Reste med barn och visst passar poolområdet för barnfamiljer, och jag hade utan tvekan bott där igen, med eller utan barn!

Kanon, tack för info. Bodde ni på fler hotell som kan rekommenderas?
 

bjolib

Medlem
Vi flög till Sandakan och tog en båt in till Sukau Rainforest Lodge | Multi-Award winning Borneo Eco-Lodge, en lodge utmed Kinabatangan inne i djungeln. Riktigt häftigt att åka ut med en mindre båt på floden och spana efter apor, fåglar, krokodiler osv.. Hela Borneo vistelsen bokade vi genom resebyrå som fixade allt åt oss. Själv bokade jag bara flyget från Singapore och sedan vidare till Kuala Lumpur.
 

Henke

Medlem
Hej, använder denna tråd då jag med sambo är i Hong Kong mellan 10-24/3 och tänkte spendera 7-10 dagar av dessa på en solstol i något annat land. Har funderat på Vietnam, Thailand och Malaysia men inte kunnat bestämma mig eller hitta det rätta.

Har ni några tips på resmål där det är varmt och skönt? Har inget emot att ha en layover i ytterliggare en storstadex. Bangkok eller KL.

Det viktiga för oss är att hitta ett skönt ställe att ta det lugnt på där vi vet att vädret är bra.
 
Toppen