Senaste nytt

Bättre restaurang i Kiev?

Bonden

Medlem
Skall på besök i Kiev under November och letar efter tips på någon riktigt bra restaurang, gärna med avsmaknings meny.

Någon som har bra tips? :)
 

HON-II

Medlem
"Haute cuisine" finns inte i Kiev, och många av de bättre restaurangerna har antingen kollapsat eller är en skugga av sitt forna jag (pga pågående kris). Bland de nya restaurangerna rekommenderar jag "Ryba Love (РЫБАLOVE)" ( Gastro family ) som är något så ovanligt som en bra fiskrestaurng i Kiev. Restaurangen ligger inte så långt borta från den historiska Andriivs'kyi-backen. För "people watching" rekommenderar jag "Restaurant Praha (Ресторан Прага)" ( www.praha-restaurant.com ) som ligger fint i Holosiivskyi-parken - den är mycket populär och välbesökt på helger.
 
Last edited:

HON-II

Medlem
Buddha Bar finns kvar, restaurangdelen är mycket, mycket folktom nuförtiden. Kanske inte det bästa stället för att avnjuta en middag. I bardelen bedrivs det mänsklig kötthandel, och det röks i kopiösa mängder.
 

Morgan

Medlem
Buddha Bar finns kvar, restaurangdelen är mycket, mycket folktom nuförtiden. Kanske inte det bästa stället för att avnjuta en middag. I bardelen bedrivs det mänsklig kötthandel, och det röks i kopiösa mängder.
Ajdå, Ukraina har kanske inte förändrats till det bättre sen jag var där 2010...
 
Toppen