Senaste nytt

Olika A340

Falcon71

Medlem
Hallå

snart på väg till Chicago och funderar på lite uppgraderingar - märkte nu att det är skillnad på flygen dit och hem

4 OKT SK945 börjar go på rad 23
22 okt SK946 börjar go på rad 20

är någon av dessa LAN planet, nya kabinen eller varför är det skillnad

tack tack
 

marbe166

Medlem
Det borde vara så att 4 okt är det A340 (LN-RKF eller OY-KBM) och 22 okt är det nya A330E (LN-RKR eller LN-RKS). Just nu är det A340 på ARN-ORD och ARN-HKG, men de nya A330E ska in där snart.
 

Falcon71

Medlem
ja det är lite skumt står att det är A340 på båda och båda har 46 rader, dom A330 med nya kabinen börjar ju GO på rad 30, menar du att A330E börjar på rad 20 - kan man se seatmap på SAS A330E någonstans, förvirrande
 

AABack2ARN

Medlem
Det finns väl snart 4 A340-kabiner i drift

Den nya kabinen (första planet på väg till ZRH nu)
LAN-kärran (saknar riktig plus-kabin men fully flat business)
Klassiska A340n med 5+2 rader Business
En A340 med bara 5 rader Business

(Med reservation för att det är den udda fågeln som nu uppgraderas till nya kabinen
 
Det ser ut som att bägge flighterna tyvärr är med gamla kabinen. Den 4e oktober är satt upp med gamla A340 kabinen (Go börjar på rad 23), som 6 av SAS 7 egna 340s är konfiguerade med (exempelvis LN-RKF som nu trafikerar ARN-ORD/HKG), medans den 22e är satt up med OY-KBM, den 7e 340n som har den gamla 330 konfigurationen, vilken börjar på rad 20.

Både uppgraderade och sprillans nya A330 har Go från rad 30
 

KalleSus

Medlem
Det finns väl snart 4 A340-kabiner i drift

Den nya kabinen (första planet på väg till ZRH nu)
LAN-kärran (saknar riktig plus-kabin men fully flat business)
Klassiska A340n med 5+2 rader Business
En A340 med bara 5 rader Business

(Med reservation för att det är den udda fågeln som nu uppgraderas till nya kabinen

Det är OY-KBA som idag har gått till uppgradering, dvs en av de "klassiska 340" enligt din definition.
 
Toppen