Senaste nytt

Lufthansa introducerar internet ombord på sina kort- och medeldistansflygningar från 2016

BusinessClass

Redaktör
Med start i början på sommaren 2016 kommer Lufthansa introducera internet ombord på sina kort- och medellånga flygningar. Detta innebär att man även inom Europa kommer kunna surfa på internet, läsa mail och använda sig av olika streamingtjänster uppe i luften. Tekniken inom Europa har utvecklats av Inmarsat och bygger på deras Global Xpress Network (Ka-band). Inmarsat…
 

bnr

Medlem
Sådant här är alltid välkommet, som internet-addict är det skönt att kunna vara uppkopplad i luften.
 
F

FCT

Guest
Bra gjort, dock är inte Lufthansa först inom Europa, så att fler ska följa Lufthansa ger inte cred till de som var pionjärer på riktigt.
 

mha321

Medlem
Bra gjort, dock är inte Lufthansa först inom Europa, så att fler ska följa Lufthansa ger inte cred till de som var pionjärer på riktigt.
Lufthansa var väl precis som sas väldigt tidigt ute, på connexion-tiden. Men de gick i kk vilket försenade nästa generation för dem. Men det var kanske bara på longhaul?

Om man nu ska vara petig :p
 
F

FCT

Guest
Lufthansa var väl precis som sas väldigt tidigt ute, på connexion-tiden. Men de gick i kk vilket försenade nästa generation för dem. Men det var kanske bara på longhaul?

Om man nu ska vara petig :p
Exakt, på longhaul var LH tidiga (först enligt artikeln men... det kanske kan granskas) men i Europa har de inte erbjudit internet förut.
Norwegian har väl gjort det inom Europa i ganska många år nu, eller?
 

mha321

Medlem
Exakt, på longhaul var LH tidiga (först enligt artikeln men... det kanske kan granskas) men i Europa har de inte erbjudit internet förut.
Norwegian har väl gjort det inom Europa i ganska många år nu, eller?
Äsch då, blev det uppenbart att jag inte läste artikeln först? :-D

Norwegian har definitivt haft det i ett gäng år. Man kan alltid diskutera hur bra det funkat, men det har väl i princip alltid gått att koppla upp sig mot flygplanet åtminstone. Att faktiskt komma ut på internet är en annan sak :)
 
F

FCT

Guest
Minns 2009 (tror jag) när jag satt på planet ner till Bergamo och snackade i mobilen. Det var tider det. Tack Ryanair! :p
 
Toppen