Senaste nytt

Shangri-La eller Ritz Carlton Abu Dhabi?

Andreaszan

Medlem
Hei!

Min höstlovs-planering er inne i slutfasen, og söker återigen hjelp från er. Hvilket er å föredra for en familie med 3 barn:

3 bedroom residence på Shangri-La Abu Dhabi

eller

1 bedroom Villa på Ritz-Carlton Grand Canal?


Bokade först residence på Shangri-La, men när jag googlar får jag et intrykk av at de er mere "serviced appartment" og mindre hotel, och at de ligger lite unnangömd från hotellet. Jag gillar ikke serviced appartments, har blitt besviken "across the globe" med den type boende.

Ritz-Carlton bruker vara bra överalt, og er i dette faktisk endel billigere enn Shangri-La. Båda er dock mycket prisvärda.

Kravene er som tidligere: Veldig bra hotel, bra pool....

Finnes det annat som er bedre så hörer jag gärna om det med...
 

Andreaszan

Medlem
Efter å ha sorterad all feedbacken på denna fråga er konklusjonen krystalklar; ingen bryr sig...

MEN, jag landade tillslut varken på Ritz-Carlton eller Shangri-La, men på Emirates Palace....
 

Morgan

Medlem
Shangri-La är trevligt hotell, men håller med om att lägenheterna inte verkae superspännande baserat på nätet. Hotellsvit med connecting rooms är inte möjligt?

Emirates Palace har väl ingen strand?
 
vill man lägga ut så mycket pengar och har dom resurserna skall man unna sig alternativ som dessa. Ingen tvekan om att när det gäler ASIEN är Shangri La det bästa alternativetet
 

Andreaszan

Medlem
Shangri-La är trevligt hotell, men håller med om att lägenheterna inte verkae superspännande baserat på nätet. Hotellsvit med connecting rooms är inte möjligt?

Emirates Palace har väl ingen strand?

Joda, 1,3 km privat strand og vattenland. Hittade en 50%-discount kampanj på suiter så det blev et monster av et rum. Fikk även en mail från reservations at det var ok med 3 barn på rummet. VET at det blir problem när vi står der kl 2:30 om natten og skal checka inn, men då skal jag ha mailen utskrevet og "make it their problem"...enda de kan gjöra da er å upgrada meg til en 2 bedroom palace suite på 460 kvm...upp från mine 275...
 
Toppen