Jonas C
Medlem
Det var någon här som lyckades få EB poäng krediterade av Thai som kompensation.Jag har väldigt svårt att se att du skulle få Eurobonuspoäng av Thai, tyvärr.
Det var någon här som lyckades få EB poäng krediterade av Thai som kompensation.Jag har väldigt svårt att se att du skulle få Eurobonuspoäng av Thai, tyvärr.
När jag läser wikitexten om 261/2004 står det inget om hur långt innan man ska meddelas. Tycker också att det vore konstigt om möjlighet att avboka skulle räcka som skäl att neka ersättning, jag har ju köpt tjänsten för att jag behöver använda den.Fast du vet nu om vad det är du får, så det står dig rätt att bryta köpet, alltså avboka. Jag tror tyvärr inte du har något att hämta här, även om jag önskade det var annorlunda.
Det var någon här som lyckades få EB poäng krediterade av Thai som kompensation.
När jag läser wikitexten om 261/2004 står det inget om hur långt innan man ska meddelas. Tycker också att det vore konstigt om möjlighet att avboka skulle räcka som skäl att neka ersättning, jag har ju köpt tjänsten för att jag behöver använda den.
Säger inte att du har fel här, men i mina ögon blir det en underlig tolkning av förordningen.
Låter rimligt, de flesta reser ju faktiskt för att komma till en viss destination och inte för att åka i en viss kabin...
Men, om vi fortsätter på den spekulativa banan och ponerar att F kabinen försvinner i oktober. Rimligt är ju då att en downgrade från F till C, där man faktiskt betalat för F men får C ger relevant kompensation. Nästa fråga blir således, fas hänsyn till om resan köpts med cash eller poäng när kompensation ges? Och vad kan relevant kompensation tänkas vara? Fare difference mellan C och F är väl inte oansenlig på en sådan flygning gissar jag.
Försvinner F blir du nedgraderad till business.
Om du läst noga på detta forum finns det massor av personer som som inte reser för att komma till en viss destination utan för att åka i en viss kabin, i varje fall när det gäller First
Bara ett förtydligande, har du kvar något ben i First så betalar du fortfarande First kostnad. Iaf med poäng. Tex blev jag och många andra nykigen nedgraderade på Osaka-Bangkok menhar fortfarande first på andra ben. Då sker ingen kompensation.Vid en downgrade får du tillbaka mellanskillnaden i poäng om resan betalts med poäng. Någon annan kompensation kan man nog inte räkna med. Har du betalt med pengar är det samma sak, du får tillbaka mellanskillnaden mellan de olika biljettyperna.