Första inlägget 14 september om en julresa. Så... 3 månader?Fråga, hur långt innan avresa har du sett att du blivit nedgraderad?
190 000 * 0,6 * 0,75 * 2 = 171 000 EuroBonus-poäng hade jag tänkt mig, alternativt rimligt ekvivalent kontantnivå. Tankar kring detta?
Ja, med så här lång tid i förväg så har jag också svårt att se det.Jag har väldigt svårt att se att du skulle få Eurobonuspoäng av Thai, tyvärr.
Det är ju valutan för biljettens kostnad. De får såklart gärna ge mig pengar istället, men jag tänkte att de hellre skulle välja att köpa in poäng från SAS (som jag antar att de får bra pris på).Jag har väldigt svårt att se att du skulle få Eurobonuspoäng av Thai, tyvärr.
Det är ju valutan för biljettens kostnad. De får såklart gärna ge mig pengar istället, men jag tänkte att de hellre skulle välja att köpa in poäng från SAS (som jag antar att de får bra pris på).
Men men, det är det jag kommer kräva, så får vi väl se vad de säger.
Kanske jag som inte förstår reglerna, men varför skulle det spela roll om jag har känt till det eller inte? Thai vägrar ju boka om till något likvärdigt, så i slutänden har jag betalat för en produkt som jag inte får.Här kan man ju inte heller låtsas att man inte känt till det.
Så tyvärr tror jag inte på ersättning för downgrade.
Jag har ingenting emot att gå andra vägen, dvs. kräva pengar men acceptera poäng som alternativ lösning. Får väl bli så istället dåJag ser det hela ur en praktisk synvinkel här och jag tror det är dumt att gå in med ett krav på poäng - det kommer att leda dig in i en återvändsgränd.
Fast du vet nu om vad det är du får, så det står dig rätt att bryta köpet, alltså avboka. Jag tror tyvärr inte du har något att hämta här, även om jag önskade det var annorlunda.Kanske jag som inte förstår reglerna, men varför skulle det spela roll om jag har känt till det eller inte? Thai vägrar ju boka om till något likvärdigt, så i slutänden har jag betalat för en produkt som jag inte får.