Senaste nytt

SAS Travel pass kampanj Luleå-Arlanda, spara 57%

FF#1

Medlem
Fick följande i mailen i dag, eftersom det är på sträckan Luleå-Stockholm så bör det vara riktat till mig. (LLA baserad)

"Just nu kan du köpa ett SAS Travel Pass med 20 klipp på rutten Stockholm – Luleå för bara 32 340 kr. Det är 1 617 kr per klipp, en rabatt med 57 %. Alla fördelar med SAS gäller naturligtvis fortfarande; flexibla biljetter, Fast Track, tillgång till lounge och mycket mer. Erbjudandet gäller till 31/10 2015 och kan även beställas via din resebyrå.

Välkommen ombord!

Vänliga hälsningar
SAS"

Någon mer som har fått det?
Reser mest på Plusbiljetter mellan LLA-ARN pga.flexibilitet, så detta verkar interessant.
Plus brukar kosta 1349 resp 1370 som billigast så det här är ju inte så dyrt.
Ska räkna ihop snittpriset på senaste årets resor så får jag se hur det ligger.

Klickade mig vidare och såg att det verkar vara ett "Travel Pass Multiple Punches" med 20 klipp som avses, dvs det är inte personligt.

Vad jag har förstått så:
Resorna bokas i C, det ska vara lätt att boka, inklusive om och av.
Man får Credits på inköptet

Några frågor:
Får man något slags kvitto på varje resa eller hur redovisar man dem?
På arlanda express får man ju ett "verifikat" om man har klippkort?


EDIT: råkade posta innan jag hade skrivit klart. Verkar som att det är en kampanj från LLA, kollade några andra på måfå från en anan dator direkt på SAS och de är bra mycket dyrare än Luleå

EDIT 2: provade att klicka mig vidare och fick upp startsidan på sas.se och ett meddelande i rött "General System Error", bra jobbat SAS när någon funderar på att bränna drygt 30000 på ett bräde... :)
 
Last edited:

Fixter

Medlem
Jag gjorde säkert 70 resor Luleå - Stockholm förra året,men det bokas centralt via byrå,dock brukat dom klaga på priser så kanske ska visa detta!
 

FF#1

Medlem
Jag har inte fått något och gjorde typ 35tor LLA-ARN förra året. Har dock inte kollat spam-korgen.

Gjorde nog bara 25 ToR i fjol på ett ungefär.
Fick det i dag, men gå in och kolla på Travel Pass - SAS vad du får för pris, testade som sagt en annan webläsare och fick samma pris.

Kollade lite mer på priser på flexibla biljetter

Pris varierar något pga skatt men på ett ungefär
A 1370
P 1719
B 2019
S 2369
Y 2719
J 3009
C 3359

Så om man inte får tag på en A klass så är det ju en deal direkt.
Ska man slå till
 
Last edited:

flum

Medlem
Jepp, står 32400, intressant, bokar också det mesta via resebyrå tyvärr(ska försöka lösa detta) Tack för tipset.
 

obs

Medlem
Några frågor:
Får man något slags kvitto på varje resa eller hur redovisar man dem?
På arlanda express får man ju ett "verifikat" om man har klippkort?

Jeg har et klippekort til strækningen København-Aalborg. Ved bestilling med Travel pass får du som ved normale bestillinger en bekræftelse med bookingnummer og billet tilsendt. Der er ikke nogen synlig forskel på om billetten er bestilt som normalt eller som en Travel Pass billet.

Billetten bookes ganske rigtigt i C, dvs. højeste bookingklasse, hvilket gør at du altid kan afbestille eller booke om på en anden afgang. Dermed får du også flere point end hvis du bookede i f.eks. A eller P.
 

FF#1

Medlem
Sådärja!
Räknade lite på förra årets kostnader för flexibla biljetter så det var "deal" så då var ett sådant inhandlat. Betalade med Amex så det lär ju trilla in några poäng där hoppas jag. :)

Hur funkar det med Credits, genereras de för varje resa på kortet man gör?
Bokade en resa för nästa vecka, fick ett bekräftelsemail men inte någon "Electronic Ticket Itinerary and Receipt"
borde man få en sån?

får nog ta och ringa dit och kolla lite detaljer idag, men hur som helst ett riktigt bra pris på resor LLA-ARN
 
Toppen