Senaste nytt

Vilket hotell skulle ni välja i Hong-Kong?

Magnus_K

Medlem
Hej Alla,

Bokade Hong-Kong i nov och tänkte kolla om någon har rekommendation på vilket hotell man ska välja av följande:
Four Seasons
Peninsula
Mandarin Oriental

Jag söker ett skönt hotell med bra service och som ligger okej.
Någon som har koll på ovanstående?

Tack på förhand!

Magnus
 

011430121

Medlem
Det finns en tråd om detta redan, sök på Prisvärda Hotell i Hong Kong, så hittar du just nu 97 inlägg om hotell i HKG, jag är ledsen att jag inte kan länka just nu.
 
F

FCT

Guest
Hej Alla,

Bokade Hong-Kong i nov och tänkte kolla om någon har rekommendation på vilket hotell man ska välja av följande:
Four Seasons
Peninsula
Mandarin Oriental

Jag söker ett skönt hotell med bra service och som ligger okej.
Någon som har koll på ovanstående?

Tack på förhand!

Magnus
Är syftet ett fläckfritt businesshotell, eller ett lyxhotell för semester?
De tre du nämner är i lyxsegmentet (men levererar givetvis på businesssidan också) samt är väldigt duktiga på att ta ut höga priser, men om du hoppar ner ett snäpp i prisklass kan du finna riktigt bra pris/värde-ratio på Island Shangri-La och Conrad.
Island Shangri-La vill in i lyxsegmentet men når inte ända fram, de är nog ännu vassast på businessidan IMHO. Conrad är även de hög klass som businesshotell men är inget alternativ om du vill ha ren och skär lyx.
Boka med Virtuoso så får du oftast fri pre-confirmed upgrade, fri frukost och en voucher för övriga måltider, eller fri transfer.
 
Har precis bott 4 nätter på Peninsula. Tycker det höll hög nivå. Bokade via Amex Platinum och fick då 1 natt gratis och 100 dollar spend under vistelsen. Enda jag kan anmärka på är att minibar/room service var ovanligt dyrt, jag brukar inte reagera men 100kr för en 19cl Cola zero är inte billigt....
 
Mitt första och enda besök i Hongkong bodde jag på Ibis North Point... Riktigt prisvärt hotell som ligger i direkt anslutning till tunnelbanan.

Dock ska sägas att det är väldigt enkelt hotell men väldigt fräscht!!
 
jag har haft turen att sen 1999 få resa och uppleva Hong Kong
är man inte IHG medlem ( då kan jag rekommendera Intercontinental som har 2 bra hotell och även deras Holiday Inn är helt ok , med ett bra läge )
Men Langham Place ger dig så mycket mer
Och som jag alltid rekommenderar om det finns - välj club loungen som har en underbar utsikt och det som serveras och kan drickas av är som en lyxrestaurang
Och deras pool slår det mesta
 

Attachments

  • P240711_11.19[01].JPG
    P240711_11.19[01].JPG
    104,3 KB · Visningar: 640
Toppen