Jag hade den stora äran att lyckas boka 4 personer via 2 x 2-4-1 nyligen.
Direkt när bokningen var klar (tog 15 minuter) och jag fick e biljetterna kom första problemet.
Felstavat förnamn på en av biljetterna..
Ringde Tallin direkt! De vägrar ändra namnet (en bokstav fel)! Jag kräver att få veta om det finns inspelat då jag vet att jag har rätt. samt att i så fall få en kopia på detta (man läser ju upp namnen NOGA) Det går 10 minuter i telefon... blir nekad. Biljetten kan inte ändras blir hänvisad till SAS. Jag lägger på luren och ringer Tallin igen. Kammar noll blir nu hänvisat till Flygbolaget (närmaste kontor är UK) för att se om de kan godkänna att resa med en bokstav fel i förnamnet. vilket vissa bolag gör så länge första och sista bokstaven stämmer. Det visar sig att det inte går.
Det slutar med att SAS, Tallin nu rekomenderar mig att avboka och försöka få tillbaka biljetterna med rätt namn via Tallin.
Mot bättre vetande och efter 2 timmar i telefon gör vi så...
F...n och skit. 2 businessbiljetter på longhaul är nu eco då business försvann och inte dykt upp igen på 10 dagar.
Som grädde på moset finns det nu inte en enda Award stol på sista benet, en sträcka på 1.51 minuter i en A320 i Juli 2016.
Nog snyftat:
Känner någon till hur Avianca brukar släppa Awards. Jag nöp alltså biljetter i mitten Juli. både longhaul och kort sträcka.
Är det värt att vänta på fler släpp eller brukar dom släppa ett visst antal sen är det stopp?
Kan vara bra att veta om jag ska försöka boka om alla fyra biljetterna eller försöka fixa till de 2 som strular på befintlig bokning.
Stort tack för er tid.
Direkt när bokningen var klar (tog 15 minuter) och jag fick e biljetterna kom första problemet.
Felstavat förnamn på en av biljetterna..
Ringde Tallin direkt! De vägrar ändra namnet (en bokstav fel)! Jag kräver att få veta om det finns inspelat då jag vet att jag har rätt. samt att i så fall få en kopia på detta (man läser ju upp namnen NOGA) Det går 10 minuter i telefon... blir nekad. Biljetten kan inte ändras blir hänvisad till SAS. Jag lägger på luren och ringer Tallin igen. Kammar noll blir nu hänvisat till Flygbolaget (närmaste kontor är UK) för att se om de kan godkänna att resa med en bokstav fel i förnamnet. vilket vissa bolag gör så länge första och sista bokstaven stämmer. Det visar sig att det inte går.
Det slutar med att SAS, Tallin nu rekomenderar mig att avboka och försöka få tillbaka biljetterna med rätt namn via Tallin.
Mot bättre vetande och efter 2 timmar i telefon gör vi så...
F...n och skit. 2 businessbiljetter på longhaul är nu eco då business försvann och inte dykt upp igen på 10 dagar.
Som grädde på moset finns det nu inte en enda Award stol på sista benet, en sträcka på 1.51 minuter i en A320 i Juli 2016.
Nog snyftat:
Känner någon till hur Avianca brukar släppa Awards. Jag nöp alltså biljetter i mitten Juli. både longhaul och kort sträcka.
Är det värt att vänta på fler släpp eller brukar dom släppa ett visst antal sen är det stopp?
Kan vara bra att veta om jag ska försöka boka om alla fyra biljetterna eller försöka fixa till de 2 som strular på befintlig bokning.
Stort tack för er tid.