Senaste nytt

Sas Business men vart kreditera poäng?

bricce

Medlem
Åker med SAS till Chicago med Business Class. Det är i D-Business. Jag har ROP Gold med Thai men även EB Basic. Frågan är vart jag ska kreditera poängen. T/R ger 20000 p och Silver status med EB. Vad tycker ni? Kommer ju bli fler resor med SAS så kanske värt att sikta på EBG ?
 

dkvk

Medlem
Åker med SAS till Chicago med Business Class. Det är i D-Business. Jag har ROP Gold med Thai men även EB Basic. Frågan är vart jag ska kreditera poängen. T/R ger 20000 p och Silver status med EB. Vad tycker ni? Kommer ju bli fler resor med SAS så kanske värt att sikta på EBG ?
Jag skulle köra mot EB.
 

jumbooze

Medlem
Jag skulle satsa på EuroBonus om du har möjlighet att köra på de andra möjligheterna att tjäna poäng hos EuroBonus, dvs köra på Kreditkort Coop-kort och hela den biten för maximerad intjäning och kanske en amex 2-4-1 voucher.

Where to Credit SAS Scandinavian Airlines Flights in D Booking Class | How Many Airline Miles | Every Frequent Flyer Program Jag var lite förvånad att D klass inte "gav" mera miles hos så många bolag.
Jag hade förväntat mig mer om du hade fått 200% hos United eller Singapore så hade inte valet varit så självklart för mig...
 

bricce

Medlem
Tack för infon. Hur fan kan Thai kreditera nada på D-class?? Då är det verkligen EB som gäller eftersom jag inte har annat FF program.
 
Toppen