Senaste nytt

Hjälpa vänner med flyg till Hawaii med stopp på vägen

palmen

Moderator
Fick frågan av några vänner om jag kunde hitta några priser på en resa till Hawaii med stopp i New York, Honolulu, LA och San Francisco.

När jag söker på matrix får jag upp priser för ca 9000 kronor men kan inte hitta samma priser på nätet, då blir priest ca 11.000 som billigast och man får inte upp direktflighten till New York från Stockholm med SAS eller några andra SAS-flighter för den delen.
Har försökt via Uniteds sida samt diverse nätresebyråer.

Priset är den viktigaste faktorn här och att det är någorlunda vettiga tider och inga onödiga omvägar. Poängintjäning är inget som spelar någon roll.

Utresa 24/12 (plus minus 1 dag)
Första stopp i NY minst 4 dagar
Andra stopp Hawaii i minst 1 vecka
Tredje stopp Kalifornien (San Francisco måste vara en del av detta besök)
Hemresa absolut senast 16 januari men det är en fördel att åka hem någon dag tidigare.

Rutten jag hittat nedan, om jag tolkar det rätt är det en SAS-fare. Bästa kanske är att ringa till SAS och se om de kan boka detta?

upload_2015-8-16_23-7-19.png
 

palmen

Moderator
Använd gärna mallen så är det lättare att hjälpa till!
Det jag behöver hjälp med är ju att boka det jag hittat via ITA Matrix :p
Behövs ingen mall för det ;)

DUB-HNL fanns väl en deal eller har den förfallit?
Osäker på om den är kvar eller inte, men att positionera sig till Dublin och sen vidare tror jag inte är aktuellt för dom och kommer bli lite dyrare också om jag kommer ihåg priserna rätt
 

Totopez

Medlem
Vi gjorde ungefär samma resa under sommaren (ett extra stopp och stopover i LA också). Då blev det billigaste att boka en open jaw med SAS ARN-EWR//SFO-CPH-ARN och sedan bokade vi ett north american airpass på staralliance.com för inrikesflygen. Det blev 2000 per person billigare än att boka allt som en resa via SAS.
 

palmen

Moderator
Vi gjorde ungefär samma resa under sommaren (ett extra stopp och stopover i LA också). Då blev det billigaste att boka en open jaw med SAS ARN-EWR//SFO-CPH-ARN och sedan bokade vi ett north american airpass på staralliance.com för inrikesflygen. Det blev 2000 per person billigare än att boka allt som en resa via SAS.
De hittade perfekta flighter via resia som resebyrå för ca 11.000 i slutändan (de bokade aldrig i samband med denna tråd). Allt är direktflyg förutom hemresan från SFO där man måste ha mellanlandning. Liknande resa bokad direkt med United skulle kosta ca 13500 och då var det inga direktflighter heller utan mellanldning på allt förutom HNL-SFO.
 
Toppen