Senaste nytt

Tips för Phuket.

Voyageur

Medlem
Dags för sedvanlig vi måste fly vädret semester i höst och tack vare QR's vår kampanjer så föll lotten på en gammal bekant, Phuket. Stället har väl lika mycket att erbjuda som inte.
Boende är fixat men lite tips och tricks skulle inte skada, då jag endast varit i Phuket ett par dagar för 7 år sedan. Patong området undviks med omnejd.
 
Phuket var för turistiskt för mig för över 10år sedan, jag ska inte tillbaka efter att ha pratat med bekanta som gjort misstaget att åka dit igen. Jag tog en dagstur till Koh Phi Phi förra året och denna ö är bara en soptipp numera. Mitt tips är att åka så långt norr om Khao Lak som möjligt för lugn och ro.
 
Last edited:
En båttur med MS Champagne, kolla efter La Moet, är galet avkopplande. En heldag ute till havs med bad, dykning och kanonservice. Vi gjorde en av deras turer förra hösten och vi var helnöjda!
 

Voyageur

Medlem
Phuket var för turistiskt för mig för över 10år sedan, jag ska inte tillbaka efter att ha pratat med bekanta som gjort misstaget att åka dit igen. Jag tog en dagstur till Koh Phi Phi förra året och denna ö är bara en soptipp numera. Mitt tips är att åka så långt norr om Khao Lak som möjligt för lugn och ro.

Well turistiskt är det, men så är ju oxå Böda camping om somrarna har jag hört. Planen är att få en välbehövd två veckors vila med hotell och strand. Bokat en lite mer undangömd del av ön vilket torde vara helt ok.
 
Toppen