Senaste nytt

Stockholm till Sydney

hagward

Medlem
Hej, jag har sökt en del på Matrix, och tror jag kommit fram till det bästa alternativet.
Men tänkte kolla av med er experter innan jag bokar.
Priset jag får från Matrix ligger på 24727 sek, samma flighter via BA's telefonbokning är 28000 sek (utan att de tagit ut något extra för bokning per telefon)

  • Varifrån vill du börja din resa?
    Stockholm (fast upptäckt att det är några tusen billigare från Oslo och kan ta mig dit lätt)
  • Var är din destination?
    Sydney.
  • När vill/behöver du resa ut?
    Någon gång i mitten av oktober, flexibel här.
  • När vill/behöver du komma hem?
    Ganska flexibel här också, framåt slutet av april.
  • Hur länge vill du vara borta?
    ca 12 oktober – 24 april
  • Hur många personer som skall resa?
    1
  • I vilken kabinklass?
    Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
    Oneworld, helst British Airways.
  • Vad är din budget? (per person)
    Under 30000
  • Vad är det viktigaste för dig?
    Att jag lyckas samla ihop många poäng och får resa med roliga flygplan
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
    Ja, i Asien, Bangkok, Kuala Lumpur eller Hong Kong. Eller ännu hellre någonstans i USA, New York eller San Francisco, men antar att det blir väldigt mycket dyrare.
Bifogar min Matrix-sökning.
 

Attachments

  • Matrix - ITA Software by Google.pdf
    70,9 KB · Visningar: 506

hagward

Medlem
Är det någon som vet hur jag ska gå till väga för att boka priset ovan? Jag har försökt med hipmunk.com och orbitz.com
 

Dr. Miles

Expert
Är det någon som vet hur jag ska gå till väga för att boka priset ovan? Jag har försökt med hipmunk.com och orbitz.com
Du behöver att söka Multi-city på ITA Matrix först*. (Oslo-Bangkok, Bangkok-Sydney, Sydney-Stockholm)
*Observera priset som visades på ITA Matrix i ditt exempel är i NOK, inte i SEK.

Sedan följa instruktioner som jag skrev i den här tråden.
[Business class] Stockholm-Phuket, Koh Samui T/R, Turkish Airlines, från 14.100 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

hagward

Medlem
Tack!
Det var den tråden jag försökte följa, installerade scriptet till Firefox, och det ser ut att lira, men får felmeddelande från Hipmunk (se bifogad skärmdump), CheapOair väljer andra router med Qantas/Emirates, Cheaptickets och Orbitz ger mig rätt pris, dock får jag inte med routing via PER.
 

Attachments

  • Skärmavbild 2015-09-01 kl. 16.16.27.png
    Skärmavbild 2015-09-01 kl. 16.16.27.png
    150,7 KB · Visningar: 213

hagward

Medlem
Lyckades till slut boka med orbitz.com, jag var tvungen att dela upp segmenten och inte bara använda advanced routing.
Bokat följande:
OSL–LHR–KUL–HKG–PER–SYD–PER–HKG–LHR–OSL 22500 sek (I och J-klass)
Det ger mig 48650 avios och 980 tiers.
 
Toppen