Senaste nytt

Göteborg bra hamburgare

Per N

Medlem
Vart äter man bästa hamburgaren i Göteborg om man vill sitta i riktig restaurangmiljö med rättigheter och att hamburgaren är tillräckligt stor för en middag. Har just nu en bokning på Norda Bar & Grill kommande lördag men undrar om det finns något bättre alternativ?
 

flybob

Medlem
Har aldrig ätit burgaren på Norda, men gillar inte stället för mer än dryck.

Burgersson är helt ok även om lokalen är väldigt dåligt inredd, så det blir otroligt högljutt. Uteserveringen bjuder på sol på eftermiddagarna dock!

The Rover är bra. Mycket att välja på när det kommer till öl.

1252 har ok burgare och öl.

Ett hett tips är att kika på Göteburgare.se - Jakten på den godaste hamburgaren! (ja, göteborgshumor).
 
The Barn har bästa burgarna. Den på Kyrkogatan. De har även en sommarrestaurang vid Storan, men den går inte riktigt att jämföra med.
Det brukar vara ett riktigt poppis ställe så du behöver boka bord.
Precis till vänster om restaurangen ligger också ett av Göteborgs smultronställen: Forssén & Öberg Champagebar. Perfekt att smita in till på ett glas skumpa innan maten.

Om det är fullbokat på The Barn så brukar det gå att få drop in-bord. Då kan du smita in till Champagnebaren och dricka skumpa när du väntar, så kommer de och hämtar dig när det finns bord. De är goda grannar, Barn och Champagnebaren :)

The BARN - Restaurang i centrala Göteborg

CHAMPAGNEBAREN Forssén&Öberg
 

olo

Medlem
The Barn har bästa burgarna. Den på Kyrkogatan. De har även en sommarrestaurang vid Storan, men den går inte riktigt att jämföra med.
Det brukar vara ett riktigt poppis ställe så du behöver boka bord.
Precis till vänster om restaurangen ligger också ett av Göteborgs smultronställen: Forssén & Öberg Champagebar. Perfekt att smita in till på ett glas skumpa innan maten.

Om det är fullbokat på The Barn så brukar det gå att få drop in-bord. Då kan du smita in till Champagnebaren och dricka skumpa när du väntar, så kommer de och hämtar dig när det finns bord. De är goda grannar, Barn och Champagnebaren :)

The BARN - Restaurang i centrala Göteborg


CHAMPAGNEBAREN Forssén&Öberg

Jag är helt enig, var precis vad jag tänkte när jag läste trådrubriken! :)

The Barn är helt enkelt bäst. Både vad gäller burgare, atmosfär och koncept. Samt trevliga grannar...

På en god andra plats tycker jag The Butchers' market kommer. De har bara drop-in.
 

Moco

Medlem
Butchers gör så kladdiga burgare, annars ok. Men ligger inte i paritet med pris.

Burgersson är bättre, även om lokalen behöver en uppryckning.

The Beefeater vid hörnet Linnégatan/Plantagegatan är annars ett tips, inte minst för den charmiga miljöns skull.
 

matte_ante

Medlem
The Barn, Butchers market och Holy Cow skulle jag säga.

Stockyard och Burgersson var inget märkvärdigt. Undvik dessa.

Sedan säger många att 2112 ska vara bra, dock inte testat.
 
Toppen