Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Phuket, Koh Samui T/R, Turkish Airlines, från 14.100 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Det finns också liknande fare till Phuket. Anslutningsflyg mellan Bangkok-Phuket, Koh Samui med THAI (bokas i Z klass = Business class) elller med Bangkok Airways (bokas i M klass = Economy class).
Stopover i Bangkok är också möjlig.

[Business class] Stockholm-Phuket, Koh Samui T/R, Turkish Airlines, från 14.100 SEK inkl. skatter

ARN-HKT/USM T/R
Flygbolag: Turkish Airlines (TK) + THAI (TG) & Bangkok Airways (PG)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: J
Fare basis: JN1BRO
Pris:
  • Phuket:10.607 SEK + skatter ca 3.430 SEK och uppåt, totalt från ca 14.100 SEK inkl. skatter
  • Koh Samui:11.439 SEK + skatter ca 3.430 SEK och uppåt, totalt från ca 14.900 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: --
Min/Max stay: -- / 12 månader
Köpa senast: 2015-SEP-10
Gäller för utresa: mellan 2015-AUG-20 och 2016-FEB-29
Stopover: Två fria stopover är tillåtna i varje riktning
HIP Check: Gäller ej
Byte: upp till 2 byter per riktning är tillåten
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Specialrabatter: följande rabatter gäller ej via online bokning.
  • 25% rabatt från baspriset för människor med funktionshinder.
  • 40% rabatt från baspriset för Turkisk veteran.
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 50 EUR per gång
Routing: Stockholm-(TK)-Istanbul-(TK)-Bangkok-(PG/TG)-Phuket

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Turkish Airlines nya Business class på Boeing 777-300ER eller på vissa Airbus A330.
(Kabinbilderna nedan är från Airbus A330. På Boeing B777-300ER är 2-3-2 konfiguration)
turkish_ist-bkk_02-jpg.13676

turkish_ist-bkk_08-jpg.13677

(Foto: Dr. Miles)

Turkish Airlines gamla Business class på Airbus A330
27=3452-IMG_6042.jpg

(Foto: Jacob)

Turkish Airlines Business class på Airbus A321 (som används bl a Stockholm-Istanbul v.v.)
9219387542_54a85c7b7f_z.jpg

(Foto: Jonas C, ur Turkish Airlines byter till Airbus A321 på samtliga flygningar till Stockholm. | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor)

Turkish Airlines byter till Airbus A321 på samtliga flygningar till Stockholm. | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

BusinessClass.se har testat Turkish Airlines Business class långdistans. Ni kan läsa artiklarna här.

Reserapporter av medlemmar


Om man har mer än 6 timmars transittid i Istanbul, kan man delta gratis sightseeing tour. Läs mer i denna tråd.
Turkish Airlines bjuder gratis sightseeing i Istanbul när du har lång transfertid


Poängintjäning: (uppdaterad: 2015-03-04)
Turkish Airlines J klass ger:
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Det är synd att det finns begränsning av byte max 2 gånger per riktning.
Annars hade man kunnat flyga Stockholm-(TK)-Istanbul-(TK)-Köpenhamn-(TK)-Istanbul-(TK)-Bangkok-(PG/TG)-Phuket. ;)

Kod:
 7. STO-IST-ZRH/ZAG/WAW/VIE/VAS/VAN/TZX/TUN/TIA/TEQ/TBS/SZG/
    SZF/STR/STO/SSX/SOF/SKP/SKG/SJJ/SIP/SFQ/ROV/ROM/RIX/PRN/
    PRG/PAR/OSL/ODS/NUE/NOP/NCE/NAV/MZH/MUC/MSR/MSQ/MRS/MQM/
    MOW/MLX/MLA/MIL/MAN/MAD/LYS/LWO/LON/LJU/LIS/LED/KZN/KYA/
    KSY/KIV/KCM/IZM/IEV/HTY/HAM/HAJ/GZT/GVA/FRA/FDH/EZS/ESK/
    ERZ/ERC/ECN/DUS/DOK/DNZ/DNK/DLM/DIY/CPH/CND/CGN/CAS/BXN/
    BUH/BUD/BSL/BRU/BHX/BER/BEG/BCN/BAL/BAK/AYT/ATH/ASR/ANK/
    AMS/ALG/AJI/AER/ADA-IST-BKK-TK/TG/PG-HKT
 

jonhen

Medlem
Hur gör jag om jag vill boka ARN-HKT? Verkar inte kunna hitta resan online, å andra sidan är jag långt ifrån en ITA Matrix expert..

Dr. Miles, du gör ett enormt jobb med att lägga upp alla deals så vi dödliga kan hitta grymma priser utan att klicka oss vilse i cyberrymden. Tack för det.
 

Dr. Miles

Expert
Hur gör jag om jag vill boka ARN-HKT? Verkar inte kunna hitta resan online, å andra sidan är jag långt ifrån en ITA Matrix expert..

Dr. Miles, du gör ett enormt jobb med att lägga upp alla deals så vi dödliga kan hitta grymma priser utan att klicka oss vilse i cyberrymden. Tack för det.
Det finns en tråd på FlyerTalk om hur man kan boka samma resultat som visas på ITA Software online.
ITA-Purchase Fares on Orbitz/Delta/United Userscript - FlyerTalk Forums

Du behöver följande saker:
  • Mozilla Firefox
  • Greasemonkey add-on på Firefox
  • ITA-Purchase Fares on Orbitz/Delta/United Userscript

Efter du har installerat Greasemonkey och scriptet, ser resultatet på ITA Matrix ut så här.
Du kan klicka på någon av (eller alla) länkar till online resebyrå. Om det fungerar, får du liknande resultat på deras webbsidor.
OBS: Vänligen dubbel-, trippelkolla om det är samma kabinklass som du söker. Ibland visar resultaten i en annan kabinklass.
Screenshot20150824_02.png


Resultat på Cheaptickets.com.
Screenshot20150824_03.png



ca 1.650 USD är ca 13.700 SEK.
 

jonhen

Medlem
Det finns en tråd på FlyerTalk om hur man kan boka samma resultat som visas på ITA Software online.
ITA-Purchase Fares on Orbitz/Delta/United Userscript - FlyerTalk Forums

Du behöver följande saker:
  • Mozilla Firefox
  • Greasemonkey add-on på Firefox
  • ITA-Purchase Fares on Orbitz/Delta/United Userscript

Efter du har installerat Greasemonkey och scriptet, ser resultatet på ITA Matrix ut så här.
Du kan klicka på någon av (eller alla) länkar till online resebyrå. Om det fungerar, får du liknande resultat på deras webbsidor.
OBS: Vänligen dubbel-, trippelkolla om det är samma kabinklass som du söker. Ibland visar resultaten i en annan kabinklass.
Visa bifogad bild 40474

Resultat på Cheaptickets.com.
Visa bifogad bild 40475


ca 1.650 USD är ca 13.700 SEK.

Fick inte ens upp resultatet på ITA Software - var tvungen att lägga till IST och BKK i advanced routing codes. Skit bakom spakarna..

Tack för hjälpen!
 

tonyem

Ny medlem
Varför får jag andra priser hela tiden gentemot vad det står på ITA? Står 4500kr sen när jag trycker på open with cheaptickets så står det 711USD som motsvarar 6000kr.

Ska man leta runt?
 
Toppen