Senaste nytt

Sökes: SAS-pilot med Canadair Regional Jet 900-licens

Trumis

Medlem
Ska flyga till Ljubljana via Bryssel. Kommer till gaten, planet något försenat. Alla får gå ner till "bussloungen". Planet meddelas vara 20 min försenat. Något innan utsatt tid får vi gå ombord bussen. Ingen information från SAS.

Väntar i bussen, får medd från CPH-appen att planet är försenat ytterligare 15 min. Ingen information från SAS. Folk börjar lämna bussen.

Nya tiden kommer och går, halva bussen står utanför. Ingen information från SAS.

Nytt medd från CPH-appen, planet ytterligare 30 min försenat. Ingen information från SAS.

Folk går och sätter sig i bussloungen. SAS-personal kommer ner och säger att bussen ska tömmas. Säger till några passagerare att planet inte är inställt men man saknar en pilot.....

Så.... Sökes....
 

011430121

Medlem
Lär väl bli att kräva ersättning från SAS enligt EU-reglementet, ersättning för hotel och hyrbil som inte nyttjas ikväll.
Jag tror att du får svårt att få ersättning, vill minnas att det finns trådar här på BC och det inte har fått någon ersättning för sådana saker.
 

Agö

Medlem
Ska flyga till Ljubljana via Bryssel. Kommer till gaten, planet något försenat. Alla får gå ner till "bussloungen". Planet meddelas vara 20 min försenat. Något innan utsatt tid får vi gå ombord bussen. Ingen information från SAS.

Väntar i bussen, får medd från CPH-appen att planet är försenat ytterligare 15 min. Ingen information från SAS. Folk börjar lämna bussen.

Nya tiden kommer och går, halva bussen står utanför. Ingen information från SAS.

Nytt medd från CPH-appen, planet ytterligare 30 min försenat. Ingen information från SAS.

Folk går och sätter sig i bussloungen. SAS-personal kommer ner och säger att bussen ska tömmas. Säger till några passagerare att planet inte är inställt men man saknar en pilot.....

Så.... Sökes....
Håll ut. @Agö är på väg.
 

Trumis

Medlem
Fortsättning:

Gatepersonalen kommer ner och säger att planet är klart men vi måste vänta på busschauffören...

Han kommer och vi kommer iväg med bussen. Kör ända ut till sista delen av flygplatsen till sista parkeringsplatsen där det står en A320 och inte en CR900. Vi blir urlastade och alla med lapp att lämna väskan vid planet blir påvinkade att ta med väskan upp. Eftersom de bytt från 2-2 till 3-3 får alla ett tomt säte bredvid sig.

Kaptenen tar snabbt till orda, ber om ursäkt och säger att han hört olika förklaringar och säger "den korrekta förklaringen är att det andra planet hade ett tekniskt fel så vi fick byta plan och besättning".

Vi lyfter och pursern säger att han hört "att alla skulle få mat men man har inte fått tillräckligt med sig men det går bra att köpa från vagnen de vanliga sakerna. Vi bjuder på vatten, kaffe och te till alla".

De flyger in lite av tiden men mitt anslutningsflyg har gått. Får hämta ut min väska och gå till avgångshallen. Där har man redan bokat om mig till fm-planet imorgon men inte fixat hotell. Får en voucher för att hämta en smörgås och en dricka under tiden de försöker lösa hotell. Går tillbaka och får besked att de ordnat ett rum på Van det Velt 5 min från flygplatsen. Är nu incheckad på hotellet.
 
Toppen